Referentie van Gent van der Meer Nuyens

GMN (van Gent van der Meer Nuyens) is ontstaan uit 3 familiebedrijven. Mede door de veranderende marktomstandigheden; zoals het groter worden van de kwekerijen, meer behoefte aan gespecialiseerde adviezen van de afnemers, strengere milieu- en veiligheidseisen, hebben deze bedrijven besloten als één bedrijf verder te gaan. Vanuit meerdere vestigingen in Noord-Holland bedient GMN haar klanten met advies, kennis en producten. Van Gent van der Meer Nuyens is groot in de handel voor gewasbescherming, zaaizaden en meststoffen in de bloembollensector.

Eenmaal gefuseerd kreeg GMN te maken met gespreide automatiseringproblematiek. Eerst werden de servers centraal op de vestiging Voorhout geplaatst. Door deze centrale oplossing werd het onderhoud van servers, updates van de bedrijfsapplicaties en de back-up goedkoper en structureler geregeld. In 2012 werd door de directie besloten dat deze oplossing moest worden vervangen. Dennis van Gent, het aanspreekpunt voor de ICT vraagstukken binnen GMN, kreeg de opdracht om uit te zoeken wat de beste IT oplossing is voor GMN en een daarbij behorende leverancier. De uitgangspunten hierbij waren: een modern, snel, betrouwbaar netwerk voor een vaste prijs. De eisen aan de leverancier waren: kennis, ervaring, financieel gezond en als pré kennis van Microsoft Dynamics NAV , de belangrijkste bedrijfsapplicatie binnen GMN. Dennis: “Hoewel mijn kennis van het netwerk van GMN goed was, was dit toch een hele uitdaging”.
Er werden 4 leveranciers geselecteerd die aan de gestelde eisen voldeden. Na diverse gesprekken heeft de directie van GMN heeft besloten om met WSB Solutions verder te gaan. ‘WSB Solutions kwam met een gedegen plan van aanpak, een goed Functioneel Ontwerp voor de nieuwe omgeving en de goede prijs.’ Een absolute pré van WSB Solutions is dat zij naast Managed Services, Telefonie, dataverbindingen, hardware en software ook Microsoft Dynamics NAV leverancier zijn die actief is in onze branche. Kortom een totaal IT leverancier voor het MKB!

Kom in contact!

Uw email*


Naam*


Onderwerp


Uw bericht




“De transitie van onze Terminal Server omgeving naar de WSB that’s Cloud oplossing is probleemloos verlopen” aldus Dennis. Door goede communicatie met de projectleider van WSB Solutions en na het gedegen testen van de werking van de bedrijfsapplicaties, is GMN in één weekend overgegaan. De eerste werkdag na de transitie stond WSB zowel op locatie Voorhout als in hun kantoor in Hardinxveld stand-by om de vragen van gebruikers te beantwoorden en eventuele onvolkomenheden direct en adequaat op te lossen. Achteraf gezien waren het eigenlijk alleen maar gebruikersvragen. Dennis: “Het enige wat niet goed werkte was het draadloze netwerk op de vestigingen”. Het bereik bleek onvoldoende. Doordat WSB Solutions vooraf een scenario had uitgewerkt als dit probleem zich zou voordoen, was het snel verholpen. Dennis: “Dat is het grote voordeel als je met een bedrijf samenwerkt wat zich richt op MKB bedrijven; je kunt er gewoon snel mee schakelen, ze begrijpen het probleem en lossen het op”.

Inmiddels zit GMN alweer 2 jaar op de WSB that’s Cloud. De vooraf gestelde doelen: een modern, snel, betrouwbaar netwerk voor een vaste prijs, zijn meer dan voldoende behaald. Doordat WSB Solutions haar that’s Cloud oplossing blijft innoveren, maakt GMN sinds eind 2014 gebruik van het nieuwste WSB Cloud platform.

Over de relatie met de supportdesk is GMN meer dan tevreden: ‘de medewerkers staan je netjes te woord, zijn goed bereikbaar, lossen de vraagstukken op en koppelen het resultaat terug. Maar ook de verkoopbinnendienst staat altijd klaar om dingen voor mij uit te zoeken en bestellingen goed en vlot te regelen. Door de directe nummers wordt ik prima geholpen als ik advies nodig heb. Kortom: WSB Solutions is onze interne automatiseerder die mij ontzorgt en mij adviseert bij mijn ICT vraagstukken!’

Dennis van Gent

“Een snel, betrouwbaar netwerk voor een vast tarief”

GMN maakt gebruik van

that's Cloud
that's ICT
that's Dynamics NAV
that's Managed Services

“Bij elke overname die we nu doen, willen we zo snel mogelijk WSB inschakelen om onze nieuwe locatie toe te voegen aan ons VoIP netwerk” – Secur