Referentie Sigma-tau

Het begon met glasvezel. Al snel volgden bellen via internet en een vernieuwde IT-omgeving. “ Onze oude provider had de glasvezelverbinding via onze onderburen aangelegd, maar wij wilden op een gegeven moment niet langer afhankelijk van hen zijn”, vertelt Danny van der Heijden, Business & Commercial Finance Manager bij sigma-tau. “WSB Solutions heeft toen voor ons een nieuwe, eigen glasvezelverbinding aangelegd, die we nu gebruiken om te bellen via internet (VoIP). Hiermee besparen we niet alleen op onze telefoonkosten, maar profiteren we ook van meer flexibiliteit.”

Van der Heijden is zeer te spreken over ‘het nieuwe bellen’. “De telecom oplossing van WSB Solutions zorgt voor meer flexibiliteit. We bellen nu via onze glasvezelverbinding, waarmee we vanaf iedere locatie met elk toestel kunnen bellen. Een flexibele manier van bellen dus, waarmee we klaar zijn voor de toekomst. Zo is het de bedoeling dat we op termijn met onze mobiele telefoons via de vaste lijn gaan bellen en om meer te doen met videocalling. Doordat de telecom oplossing in de Cloud draait hoeven we geen fysieke centrale meer in huis te hebben. Hierdoor besparen we op telefoonkosten en lopen we minder risico.”

Kom in contact!

Uw email*


Naam*


Onderwerp


Uw bericht




Nieuwe serveromgeving

Tevreden over de nieuwe telecom oplossing, besloot sigma-tau dat WSB Solutions ook de geschikte partner was om haar serveromgeving eens kritisch onder de loep te nemen. Van der Heijden: “Het minimaliseren van uitval staat bij ons hoog op de agenda, maar de verschillende servers waarvan wij gebruik maakten waren een risicofactor. WSB Solutions heeft toen een netwerkscan van onze serveromgeving gemaakt en op basis hiervan geadviseerd hoe we deze het beste in kunnen richten. Zo kon de beveiliging van de servers een stuk beter. Er staan nu nog maar twee fysieke servers, waar de andere servers virtueel op draaien. De twee servers fungeren als back-up voor elkaar: valt de één uit, dan neemt de ander het over. Het risico op uitval is hierdoor geminimaliseerd en dat werkt een stuk prettiger.”

Vlekkeloze overgang

De keuze voor WSB Solutions als leverancier was geen moeilijke. “Vanaf het begin hadden we gelijk een goed contact”, vertelt Van der Heijden. “WSB heeft verstand van zaken, denkt goed met ons mee en komt met passende, hedendaagse oplossingen. Ook nemen ze de tijd voor een goede voorbereiding, zodat we altijd weten waar we aan toe zijn. Zo is de overgang naar onze nieuwe serveromgeving vlekkeloos verlopen. Van tevoren heeft WSB Solutions een zogenaamde ICT Doorkijk uitgevoerd. De resultaten van deze netwerkscan zijn in een rapport gezet en met ons doorgenomen. Van de daadwerkelijke overgang hebben wij vervolgens nauwelijks iets gemerkt.”

Monitoring

Dankzij de goede oplossingen van WSB Solutions was het een logische keuze om ook het beheer van die oplossingen uit te besteden aan de IT-dienstverlener. Van der Heijden: “Zowel onze serveromgeving als de telecom oplossing worden volledig door WSB Solutions beheerd. Hierdoor is de monitoring een stuk verbeterd. Als er iets is, nemen ze gelijk contact met ons op. We hebben een beheercontract afgesloten voor 24/7. Het is een fijn idee dat eventuele problemen ook buiten kantoortijd opgelost worden.”

Danny van der Heijden

“Met VoIP besparen we niet alleen op onze telefoonkosten, maar profiteren we ook van meer flexibiliteit”

sigma-tau maakt gebruik van

that's Managed Services
that's Cloud
that's Telecom
that's ICT

“WSB voelt goed aan dat het hier om meer gaat dan de implementatie van een nieuw systeem alleen” – Helmink Hoontechniek