Referentie Zorgwerk

Zorgwerk is dé specialist in werk voor de zorg- en welzijnssector in Nederland. Vanuit 25 vestigingen, verspreid over heel Nederland, worden werkzoekenden en werkgevers in de zorgsector aan elkaar gekoppeld. Door een feilloos logistiek proces en een uitgebreid portfolio kunnen ze snel en flexibel inspelen op alle personeelsvraagstukken van organisaties in de zorg, welzijn en kinderopvang. Een proces waarbij veel telefoonverkeer plaatsvindt. Om telefonisch optimaal bereikbaar te zijn en zo de nagestreefde kwaliteit te bieden, schakelde Zorgwerk de hulp in van WSB Solutions.

 

Telefonisch optimaal bereikbaar

“Voorheen hadden alle vestigingen van Zorgwerk ieder hun eigen telefooncentrale. Hierdoor konden we niet flexibel met onze telefoonlijnen omgaan. Bij drukte in een bepaalde vestiging konden er geen extra lijnen bijgezet worden. Met de telecomoplossing van WSB Solutions is dit verleden tijd en is Zorgwerk optimaal bereikbaar”. Aan het woord is Frank Berkhout, IT-specialist bij Zorgwerk.

Frank Berkhout

“Door het bellen via onze internetverbinding zijn de fysieke telefooncentrales overbodig geworden, wat een flinke reductie in telefoonkosten met zich mee gebracht heeft.”

Flexibele telefooncentrale

“Na een pilot met de telecomoplossing van WSB Solutions op ons hoofdkantoor in Rotterdam, waren we zo tevreden dat we besloten de oplossing binnen onze hele organisatie uit te rollen. Alle vestigingen zijn nu met elkaar verbonden en bellen via onze internetverbinding (VoIP). Hierdoor zijn de fysieke telefooncentrales overbodig geworden, wat een flinke reductie in telefoonkosten met zich mee gebracht heeft. Een ander voordeel is dat bellen via internet geen beperkingen kent in capaciteit. Ik kan nu zelf heel makkelijk (tijdelijk) extra lijnen bijzetten en weer naar beneden bijstellen, al naar gelang de behoefte. Flexibeler kan het niet!”

“Na een pilot met de telecomoplossing van WSB Solutions op ons hoofdkantoor in Rotterdam, waren we zo tevreden dat we besloten de oplossing binnen onze hele organisatie uit te rollen.”

Veel extra mogelijkheden

“De huidige situatie biedt ons veel extra mogelijkheden. Zo geeft de callcenterfunctionaliteit ons inzicht in al ons in- en uitgaande belverkeer en kunnen we nu met één druk op de knop bellen vanuit de programma’s die we vaak gebruiken, zoals Outlook en ons CRM-pakket. Dit gebeurt via HIPIN: een softwareprogramma dat onze telefoonoplossing naadloos integreert met onze kernprogramma’s. Daarnaast maken we gebruik van HIPPER: een app voor op onze mobiele telefoons, waarmee we altijd en overal bereikbaar zijn op onze vaste zakelijke nummers.”

Referentie zakelijke telefonie: Zorgwerk

Extra besparing

“In WSB Solutions hebben wij een partner gevonden die echt met ons meedenkt. Ook ongevraagd, bijvoorbeeld als het gaat om kostenbesparing. Zo zijn we anderhalf jaar geleden overgestapt naar een vaste prijs voor bellen, waarbij we onze belkosten per toestel afkopen. Een keuze die ons, naast het bellen via internet, nog eens een flinke extra besparing heeft opgeleverd. Wat ik ook fijn vind is dat er een echte no-nonsense cultuur heerst bij WSB Solutions. Als iets snel moet gebeuren, dan regelt WSB het gewoon en hoeven er niet eerst allerlei regels gevolgd te worden. Dat snelle schakelen is absoluut een voordeel van samenwerken met een middelgrote partij!”

50% kostenbesparing op telefonie

Roland van de Ven vervolgt: “We hebben een aanzienlijke kostenbesparing gehaald. Ten opzichte van de oude situatie hebben we de helft aan aantal afsluitingen, is zowel het mobiel bellen als vaste telefonie binnen Nederland afgekocht, en dat maakt als je alles bij elkaar optelt we significant veel kosten besparen op telefonie. Bijna 50%!”

AANLEIDING

  • Gebrek aan flexibiliteit
  • Niet optimaal bereikbaar
  • Beperkte capaciteit oude telefooncentrale

KEUZE WSB

  • Succesvolle pilot
  • Meedenken
  • No-nonsense
  • Snel schakelen

RESULTATEN

  • Flexibele telefooncentrale: makkelijk op- en afschalen
  • Telefonisch optimaal bereikbaar
  • Bellen vanuit softwareprogramma’s
  • Flinke reductie in telefoonkosten

“WSB voelt goed aan dat het hier om meer gaat dan de implementatie van een nieuw systeem alleen” – Helmink Hoontechniek