ict-ondersteuning
Ard Dekker
02 augustus 2021

ICT-ondersteuning: 5 redenen om het uit te besteden

Uw ICT-ondersteuning laten verzorgen door een ICT-bedrijf heeft een aantal voordelen t.o.v. het in eigen beheer houden. Nu zijn wij een ICT-bedrijf, dus is deze claim wellicht niet helemaal objectief. Daar ben ik me van bewust, maar u bent deze blog aan het lezen dus waarschijnlijk bent u het wel met me eens. U heeft wellicht via Google gezocht op ICT-ondersteuning o.i.d. of u heeft ergens op een link geklikt omdat de titel u aansprak. Hoe dan ook, u weet in ieder geval dat dit geen objectief stuk zal worden.

Wees dus kritisch. Niet alleen op de inhoud van deze tekst, maar vooral ook op uw ICT-partner waarbij u uw systeem- en netwerkbeheer uitbesteedt. ICT’ers zijn vaak gek op hun vak, gedreven, vakidioten, maar helaas niet altijd even bedreven in het in “gewoon” Nederlands vertellen wat ze doen. Gewoon naar vragen dus. Net zo lang totdat u het duidelijk is.

ICT-ondersteuning vragen: wanneer?

Wanneer is het goed om na te gaan denken over het vragen van ondersteuning op het gebied van ICT? Eigenlijk altijd 🙂

Als u een groeiend bedrijf heeft, zult u merken dat ook uw ICT groeit. Om het allemaal naadloos te laten werken en te zorgen dat het blijft werken, kan het een goed idee zijn om uw systeem- en netwerkbeheer uit te besteden.

ict-ondersteuning-outsourcing

Heeft u klein bedrijf? Ook dan kan het juist slim zijn om ICT-ondersteuning te vragen. Grote kans dat u geen eigen ICT’er in dienst kan nemen, maar het is wel belangrijk om uw netwerk goed te beheren en te onderhouden.

Heeft u juist een redelijk groot bedrijf en misschien zelfs een eigen ICT’er in dienst? Ook dan is het vaak slim ondersteuning voor uw ICT te zoeken. Laten we gewoon eens kijken naar de voordelen voor ieder bedrijf, voor groot en klein.

5 redenen om uw ICT-ondersteuning uit te besteden

#1: Focus op core business
Een inkopper van jewelste, maar daardoor niet minder waar. U houdt u liever bezig met ondernemen en de operationele zaken van de onderneming en minder graag met ICT-zaken.

En als u een eigen ICT-medewerker in dienst heeft, krijgt diegene zijn handen vrij voor de meer strategische inzet van uw ICT en het nadenken over optimalisaties en verbeteringen. Uw ICT-partner kan dan de gebruikersvragen oppakken waar uw ICT’er nu nog vaak druk mee is. Ander voordelen zijn dat u een achtervang heeft bij afwezigheid van uw eigen ICT-medewerker

#2: Geen zorgen en frustraties
ICT-ondersteuning door een ICT-bedrijf neemt een grote zorg uit handen. ICT is iets wat “gewoon moet werken”. U wilt niet nadenken over netwerkproblemen of een trage computer. Laat dat dan ook lekker over aan anderen, aan experts. Dan zijn ze er verantwoordelijk voor dat die problemen worden opgelost. Dat scheelt een hoop zorgen en frustraties.

Daarnaast hoeft u niet op de hoogte te blijven van de laatste technologische ontwikkelingen. Uw ICT-partner houdt u daarvan op de hoogte. Als het goed is…

#3: Expertise binnenhalen
Het woord ‘experts’ is al even gevallen. Het binnenhalen van expertise is dan ook een goede reden om ICT-ondersteuning te vragen. U en eventueel uw ICT-medewerker die u dienst heeft, kunnen niet alles weten. De ontwikkelingen gaan razendsnel. Wanneer u een samenwerking aangaat met een ICT-partner haalt u in één keer heel veel expertise en kennis in huis.

#4: Bijblijven / voorop lopen
Een goede ICT-partner denkt met u mee en kan u helpen oplossingen te bedenken om uw bedrijfsprocessen of manier van werken efficiënter te maken. Hierdoor werkt u slimmer en sneller.

#5: Veiligheid
Last but not least: u bent gegarandeerd van een constante monitoring van uw netwerk. Niet alleen wordt in de gaten gehouden of bijvoorbeeld een server is uitgevallen, maar ook op het gebied van veiligheid. Een goede ICT-partner monitort uw netwerk op veiligheidsissues.

ict-ondersteuning uitbesteden 5 redenen

ICT raakt een groot gedeelte van uw bedrijf. Om zoiets belangrijk uit te besteden kan nogal een drempel zijn. U bent afhankelijk van de relatie met en kunde van uw ICT-partner. Dat vraagt vertrouwen. Uiteraard kan ik zeggen dat u bij WSB goed zit. We hebben een goed opgeleid en groot supportteam. We kunnen snel acteren, bijvoorbeeld ook op veiligheidsrisico’s zoals vorige maand nog met de wereldwijde aanval op Kaseya VSA.

Tenslotte wil ik nog wel wijzen op de mogelijkheid om uw ICT-ondersteuning geheel of deels uit te besteden. Dat doen wij bij meerdere klanten, bijvoorbeeld bij het Ridderkerkse Oversluizen Thermal Engineering en bij adviesorganisatie Hoek en Blok uit Sliedrecht.

Meer weten?

Schroom niet om contact met mij op te nemen.

Ard Dekker
Ard Dekker
(0184) 61 88 37
a.dekker@wsb-solutions.nl
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.