Anveo Mobile Service App
Apps

Anveo Mobile Service App

Hebben je onderhoudsmonteurs altijd en overal toegang tot actuele data zoals service orders, producten en klantinfo (vanuit Microsoft Dynamics 365 Business Central / Dynamics NAV) via hun tablet of smartphone? En kunnen ze bijvoorbeeld hun reistijd registeren, werkbon aanpassen, er foto’s aan toevoegen en deze digitaal laten ondertekenen bij de klant op locatie? Zou wel handig zijn toch?

Met de Anveo Mobile Service App zijn je onderhoudsmonteurs in staat om:

• Snel en efficiënt alle data omtrent hun servicebezoek te raadplegen
• Reistijd alsook start/stop tijd te registreren
• Artikelen toe te voegen aan de werkbon
• Opmerkingen te registreren
• Bijhorende checklist af te vinken
• Foto’s toe te voegen aan het dossier
• Werkbon ter plaatse digitaal te laten ondertekenen

Alle Anveo functionaliteiten zijn zowel online als offline beschikbaar via de app. Dus ook op plaatsen als het ruim van een schip waar geen bereik is, beschikken jouw medewerkers altijd over de juiste data en kunnen ze snel en eenvoudig hun processen voltooien.

Maar hoe ziet een werkdag er nu met de mobiele Anveo app uit?

Een service order aanmaken in Business Central
We beginnen bij de planner die een nieuwe serviceopdracht aan maakt of een bestaande klantorder toevoegt vanuit het hoofdkantoor. Het verzoek wordt naar de onderhoudsmonteur verzonden met de verwachte tijd die nodig is.

Synchronisatie met het mobiele apparaat
Wanneer de onderhoudsmonteur onderweg is synchroniseert de Anveo Mobile Service App die op zijn tablet of smartphone is met Business Central. De onderhoudsmonteur kan direct de toegewezen service order zien bij “Mijn service order”.

Actie ondernemen vanaf je mobiele apparaat
Via de smartphone of tablet kan de monteur eenvoudig door de informatie van de service order heen scrollen. Mocht er een vertraging zijn kan hij met een druk op de knop eenvoudig de klant op de hoogte brengen door een mail te sturen of hem te bellen. Als hij de status “Rijden” ingeeft registreert de app de verwachte reistijd.

We zijn nu bij de klant op locatie voor de onderhoudswerkzaamheden.

Anveo Service App

Als de monteur bij de klant arriveert bevestigt hij in de app dat hij is aangekomen en dat zijn werkzaamheden beginnen. Pauzes kunnen ook digitaal worden gedocumenteerd. De nettotijd voor de werkzaamheden wordt zo vastgelegd.

Documenten en foto’s
Alle documenten en afbeeldingen die in Business Central zijn opgeslagen zijn via de Anveo app beschikbaar. Ook kan de monteur foto’s van zijn werkzaamheden direct aan de service order toevoegen en aantekeningen maken. Geüploade foto’s en documenten zijn in Business Central beschikbaar zodra deze is gesynchroniseerd met de app.

Maximale ondersteuning
De monteur ontvangt alle details over de service items en op locatie kan hij eenvoudig nieuwe items toevoegen. Dit kan bijvoorbeeld door middel van een barcodescanner. Om hem met zijn service taken te ondersteunen kan hij met vooraf ingestelde velden werken die hem stap voor stap door het proces leiden. Ook kan er een woordenboek gekoppeld worden, voor het detecteren van lange teksten via smartphone en tablet.

Service order voltooien
De werkzaamheden zijn klaar en met een druk op de knop kan hij deze registreren. De exacte werktijd wordt automatisch in de service order vastgelegd en met de digitale handtekening van de klant wordt via de mobiele app de status op voltooid gezet. Na synchronisatie is alle informatie in Business Central beschikbaar.

Groot voordeel voor je organisatie van dat je niet een week (of langer) hoeft te wachten totdat uw monteurs hun uren en werkbonnen inleveren. Met de Anveo app zijn deze dagelijks geregistreerd.

Meer weten?

Laten we eens kennis maken. Neem contact op met Maurice.