Man met tablet in magazijn software

WSB Essentials – Schema

Geen ellenlange implementaties, maar met een doorlooptijd van een week live! Om dit mogelijk te kunnen maken is het van belang dat we duidelijke afspraken maken: wie doet wat en wanneer?

In onderstaande overzicht hebben we deze op een rijtje gezet:

1. Voorbereiding

Maximaal een week voor implementatie
Wanneer u voor WSB kiest, ontvangst u van ons een vragenlijst. In deze vragenlijst wordt o.a. gevraagd welke productgroepen en kostenplaatsen u gebruikt, en welke klanten en leveranciers u wilt gebruiken. Ook ziet u hierin het standaard rekeningschema dat zal worden gebruikt (gebaseerd op het Bakker-schema) en kunt u hierop aanvullingen doen.

In de week voor de implementatie start, stuurt u de ingevulde vragenlijst naar ons terug, zodat wij uw omgeving op de juiste manier aan kunnen maken.

2. Implementatie

We gaan nu echt van start in uw nieuwe ERP omgeving! De week ziet er als volgt uit:

Maandag
We starten de week met een online gesprek (via de door ons aangemaakte Teams-omgeving) om de details van de komende week door te spreken. De Business Central omgeving wordt door ons aangemaakt op basis van de door u aangeleverde gegevens.

U gaat op deze dag aan de slag met de door ons aangeleverde Excellijsten. Hierin vermeld u de gegevens van uw klanten, leveranciers, bankrekeningen, kostenplaatsen, kostendragers en uw bedrijfslogo. Deze slaat u weer op in de Teams-omgeving, zodat wij deze van daar uit weer op kunnen pakken en verder verwerken.

Dinsdag
Wij halen de door u aangeleverde data op uit Teams en importeren deze in uw Business Central omgeving. U gaat op deze dag de balans opmaken in uw oude systeem en levert de openstaande posten en de beginbalans aan.

Woensdag
Woensdag gehaktdag? Niks ervan, woensdag trainingsdag! U gaat uw eerste stappen in Business Central maken. Wij gaan u trainen in het gebruik van Business Central. U kunt gebruik maken van uw eigen data om te oefenen.

Donderdag
U kunt verder met testen en oefenen en eventueel verder lay-outs en sjablonen aanpassen. Wij importeren de openstaande posten en de beginbalans in het systeem.

Vrijdag
D-Day. U gaat live met uw nieuwe systeem! We spreken de afgelopen week door en stellen u voor aan de supportafdeling van WSB. Vanaf nu kunt u bij hen terecht voor adhoc ondersteuning.

Vanaf nu is Business Central de auto die uw organisatie naar de horizon brengt. De auto heeft een modern navigatiesysteem dat de route het meest efficiënt uitstippelt. Mochten er toch obstakels of vertragingen op de route zijn, dan heeft Business Central de middelen om u daarvan op de hoogte te brengen. U zit achter het stuur van deze auto om er voor te zorgen dat u de obstakels worden ontweken.

3. Nazorg

Vanaf week 1 van livegang
We kunnen ons goed voorstellen dat wanneer u daadwerkelijk aan de slag gaat met een nieuw ERP-systeem er nog wat inhoudelijk vragen naar boven komen. Daarom plannen we in de eerste en de tweede week na live-gang een sessie van 2 uur in met een van onze adoptiespecialisten, zodat u de mogelijkheid heeft om met iemand te sparren over uw inhoudelijke vragen en wensen.

Uiteraard kunt u in de tussentijd met uw vragen altijd terecht bij onze supportafdeling.