groothandel efficienter werken
Leon Oudijn
05 augustus 2019

Meer doen met dezelfde mensen in uw groothandel?

Meer omzet, meer productiviteit, betere samenwerking, meer werkplezier, meer gemak. Dat wil elk bedrijf wel. Daarnaast willen we ook allemaal minder rompslomp, minder (digitale) risico’s, minder gedoe en minder e-mail.

Zeker groothandelaars zijn liever bezig met het wegzetten van materialen dan met het wegwerken van e-mail. Maar hoe doe je dat? Waar begin je? Welke processen kunnen allemaal worden geoptimaliseerd en welke processen pak je als eerste aan?

En dan hebben we het tot nu toe alleen nog maar over harde factoren gehad en nog niet eens over uw medewerkers. In hoeverre staan die open voor verandering? En hoe krijgt u ze mee in uw ideeën om uw bedrijf te moderniseren en digitaliseren?

Belangrijke vragen

Veel vragen, maar wel belangrijke vragen. Vragen die de toekomst van uw groothandel bepalen. Vragen die bepalen of uw groothandel ook in de toekomst succesvol blijft.

Werk loopt achter

Want wat doet u als u met vrienden een weekendje weg gaat? Dan maakt u in Whatsapp een groepsapp aan, nodigt iedereen die meegaat daarin uit, plant een datum en bespreekt u daar alles wat er nodig is (het delen van de foto’s tijdens het weekendje en achteraf laten we hier even buiten beschouwing?).

Maar wanneer we op ons werk een project opstarten, hebben we die mogelijkheid niet. Dan grijpen we terug op e-mail, gaan we bijlages versturen waarin iedereen zijn wijzigingen doorvoert, onder een nieuwe naam opslaat en weer naar iedereen terugmailt. Hierdoor stroomt ieders mailbox “lekker” vol en ontstaan er tal van versies van een bestand waarvan niemand meer weet wat de laatste versie is.

Meer doen met dezelfde mensen

Zomaar een voorbeeld, maar realiteit bij het gros van de Nederlandse MKB-bedrijven. Veel groothandels kampen met verouderde IT. Dit belemmert hen productiever te werken en meer te doen met dezelfde mensen. Uit onderzoek blijkt dat slechts 56% van de processen in Nederlandse bedrijven gedigitaliseerd is.

Goed nieuws voor u

En dat is goed nieuws voor u! Want daar kunt u de komende jaren het verschil maken. Wanneer u er serieus werk van maakt om de productiviteit in uw bedrijf te verbeteren, dan moet u veranderen. Of beter gezegd: dan moet u uw groothandel veranderen. Het is tijd om over te stappen op een moderne manier van werken.

Stappenplan – gratis e-book

Hiervoor hebben wij een stappenplan opgesteld en verwerkt in een mooi e-book. In dit stappenplan leest u hoe u in 5 stappen uw groothandel moderniseert en uw medewerkers in staat stelt om meer te doen met minder gedoe.

Download het gratis.

Waar mogen we het e-book naartoe sturen?


 

 

Gerelateerde artikelen

Security
Cloud is veilig
Sander Schenk
22 september 2020

5 redenen waarom de cloud veilig is

Office 365
Teams vs Zoom blog
Folkert Schutte
27 juli 2020

Microsoft Teams versus Zoom

Office 365
Vergadering opnemen
Edwin Combrink
20 juli 2020

Hoe je vergaderingen opneemt en terugkijkt via Stream