Heeft u een ICT-calamiteiten- en/of uitwijkplan klaarliggen voor het geval er zich een calamiteit voordoet, zoals brand, waterschade, server crashes, etc?
U heeft een back-up, zegt u? Dat is in ieder geval iets, maar realiseert u zich ook dat het terugzetten van een back-up niet 1,2,3 gebeurd is? De praktijk wijst uit dat bedrijven bij een calamiteit er vaak een flink lange tijd “uitliggen”. Om weer helemaal operationeel te zijn moet er veel gebeuren:
1. er moet nieuwe hardware besteld worden
2. de nieuwe hardware moet ingericht worden en geplaatst
3. er moet een serverruimte beschikbaar zijn waar de hardware geplaatst kan worden
4. en de gehele ICT-omgeving moet hersteld worden vanuit de back-up (als er al een volledige back-up extern beschikbaar is en deze ook daadwerkelijk werkt)
In geval van bijvoorbeeld brand, is het geen uitzondering als een bedrijf een week of langer stil ligt. Welke gevolgen zou dat hebben voor uw bedrijf?
Klik hier om direct uw eigen Disaster Recovery plan samen te stellen!