Terug naar het overzicht
Digitale Transformatie

EZ-base en Business Central. Makkelijker kunnen we het niet maken

Ramon Sijmons
Ramon Sijmons
Geplaatst op 13 juni 2022

Als moderne groothandelaar in ijzerwaren heb je te maken met allerlei kanalen. Je stenen vestiging, een online verkoopkanaal, maar ook catalogi en prijslijsten. Business Central is het perfecte back-end systeem voor al die kanalen, maar daarmee heb je nog niet de beschikking over gedetailleerde artikelinformatie. Door Business Central te koppelen aan EZ-base heb je in één klap toegang tot de artikelgegevens van bijna vierhonderd leveranciers. In een en dezelfde structuur. Makkelijker kunnen we het niet maken…

Wat is EZ-base?

Met een product-informatie-managementsysteem kun je al je productinformatie beheren. Door dat in één systeem te doen, heb je de beschikking over uniforme gegevens. EZ-base is zo’n PIM-systeem. Maar niet zomaar één. Met EZ-base heb je direct toegang tot eenduidige en rijke artikeldata, inclusief verkoopondersteunende informatie, van bijna vierhonderd leveranciers in de ijzerwarenbranche.

Inmiddels kent EZ-base al meer dan anderhalf miljoen artikelen en 22 duizend artikelcategorieën. Die data kun je direct gebruiken in je webshop en voor het maken van offertes en catalogi. Dat scheelt je een hoop tijd en geld. Met de sterke zoekmachine kun je artikelen zoeken, en behalve de juist geclassificeerde informatie, kun je direct zien wie de aanbieders zijn. Zo hoef je zelf niet eens meer je artikelinformatie te verrijken, dat doet EZ-base al voor je.

EZ-base ijzerwaren connectie met Business Central

Koppeling met Business Central

Dat wij fan zijn van Microsoft Dynamics 365 Business Central is geen geheim. Het is dé alles-in-één oplossing voor kleine en middelgrote bedrijven waarmee je al je bedrijfsprocessen stroomlijnt en verbindt en het perfecte back-end systeem voor al je kanalen.

Door Business Central te koppelen met EZ-base kun je heel eenvoudig informatie uitwisselen tussen de twee systemen. Ga je een nieuw artikel verkopen? Dan zoek je eerst of het artikel al bestaat in EZ-base, gewoon vanuit Business Central. Is dat het geval, heb je direct alle informatie tot je beschikking. Met een druk op de knop kan je alle informatie raadplegen. Is het artikel nog niet bekend in EZ-base, dan voer je het eenmalig op en vanaf dat moment staat het ook in EZ-base. Het werkt dus twee kanten op. Hoezo gemakkelijk?

Meer weten?

Laten we eens kennis maken. Neem contact op met Maurice.