Terug naar het overzicht
Bedrijfsapplicaties

Altijd realtime grip op vraag en aanbod met Reservation Rescheduler

Stefan Klop
Stefan Klop
Geplaatst op 26 september 2022

Wil je eenvoudig realtime grip op je logistiek door vraag en aanbod in Microsoft Dynamics 365 Business Central te koppelen? Met Reservation Rescheduler regel je het in een handomdraai.

Wat doet Reservation Rescheduler?

Apportunix (zie kader) faciliteert partners met een flink aantal betrouwbare en eenvoudige apps die Dynamics 365-gebruikers helpen nóg efficiënter te werken en meer inzichten te krijgen om betere zakelijke beslissingen te nemen. Reservation Rescheduler is een van die apps. Het is een compacte app die zorgt dat je reserveringen dynamisch worden, door de data uit de inkoop- en verkoopreservering aan elkaar te koppelen. Normaal als de ontvangstdatum van de inkooporder later is dan verzenddatum van de verkooporder, wordt de reservering verbroken. Nu blijft deze relatie intact.

Apportunix is onze merknaam waaronder we apps ontwikkelen voor Business Central. Deze apps bieden organisaties extra functionaliteiten om slimmer, veiliger en efficiënter te werken met Business Central.

Hoe maakt Reservation Rescheduler je het leven gemakkelijker?

Met het gebruik van Reservation Rescheduler wordt een groot aantal functies toegevoegd aan Microsoft Dynamics 365 Business Central met beperkte setup en configuratie. Stel: je wilt iets leveren op 20 augustus, maar het wordt pas op 25 augustus geleverd. Standaard verbreekt Microsoft Dynamics 365 Business Central dan de reservering. Met Reservation Rescheduler blijft deze reservering intact en wordt de verzenddatum simpelweg aangepast naar 25 augustus. Zo hou je overzicht over je orders, verklein je het aantal handmatige acties.

Logistiek Business Central

Integraties met andere apps

Reservation Rescheduler staat los van de andere apps binnen de Apportunix-suite. De nieuwste versie van Reservation Rescheduler is wel volledig geïntegreerd in de assemblageorder- en productiemodules van Microsoft Dynamics 365 Business Central.

De voordelen op een rijtje

• Toepasbaar voor de entiteiten: Sales, Purchase, Assembly, Service & Production
• Reserveringsstatus in orderregels op kleurindicatoren
• “Reserveringsupdate” -batch met veel functies zoals “Forward Demand Dates” en “Backward Demand Dates” om reserveringen te maken en bij te werken
• Dynamische reserveringsaanpassing bij uitstel leveringsdatum
• Automatisch inkooporder aanmaken voor orderregels met een inkoopcode
• Optie om inkoopcode gekoppelde bestellingen los te koppelen
• Rapportage voor backorders en onvoldoende reserveringen
• Artikelvoorraad Factbox & SKU Inventaris Factbox uitgebreid

Wat zijn de kosten?

De prijs is per gebruiker per maand. De exacte prijzen binnen en buiten Europa, vind je hier.