WSB PUBLISHER

ERP-software voor uitgeverijen

Het ERP/CRM-pakket voor de (online) transitie naar de uitgever van de toekomst

Bedrijfssoftware voor uitgeverijen

U als uitgever heeft momenteel met grote veranderingen te maken. Nieuwe business modellen en digitalisering leveren veel vragen op, maar bieden ook extra omzetkansen. Tegelijkertijd vraagt de snelle introductie van innovatieve diensten en online producten grotere flexibiliteit. Naast naadloze integratie van back- en frontoffice is ook slim gebruik van data een must. WSB Publisher is het ERP/CRM-pakket voor de (online) transitie naar de uitgever van de toekomst, waarbij alle back-office processen van een moderne uitgever worden ondersteund. ERP software voor CRM abonnementen, titels, edities, projecten, supply chain management en financiële administratie.

De processen die WSB Publisher ondersteunt

De dynamiek in de uitgeverswereld is enorm. Innovatieve on- en offline business modellen, bieden veel kansen. Binnen deze dynamiek en complexiteit is de uitdaging om controle te behouden. Dat vraagt intuïtieve software met functionaliteit die controle op uitgeefactiviteiten, bedrijfsprocessen en financiën geeft.

  • Portfoliomanagement
  • Managementinformatie
  • Financiën
  • Projectadministratie
  • Document Management
  • Digitalisering
  • CRM en Marketing
  • Abonnementenbeheer, Verkoop en executie
  • Royalties

Portfoliomanagement

Voor een soepele bedrijfsvoering is het noodzakelijk om snel nieuwe titels, e-books of andere digitale content op te zetten. Dit alles binnen een overzichtelijke en goed beheersbare omgeving. Publisher legt een compleet portfolio snel en eenvoudig vast, inclusief specificaties, gedifferentieerde prijzen, planning en logistiek. Hiervoor zijn speciale templates ontwikkeld, zodat niets aan de aandacht ontsnapt en nieuwe commerciële kansen zichtbaar worden. Dit geldt ook voor de verkoop van producten. Bijvoorbeeld door een webshop aan een specifieke publicatie of contentplatform te koppelen. Ook deze processen ondersteunt Publisher naadloos.

Managementinformatie

Voor een succesvolle bedrijfsvoering is goede stuurinformatie onmisbaar. Het is wel zaak dat deze snel en op maat beschikbaar is. Met Publisher kunnen medewerkers zelf hun informatiebehoefte invullen en real-time rapportages maken. Met speciale wizards kan iedereen, die geautoriseerd is, Excel-rapporten op maat samenstellen. Zo zijn beslissingen altijd gebaseerd op de meest actuele informatie en kunnen teams slagvaardig opereren. Dit geldt niet alleen voor toegang tot financiële gegevens. Ook klantgegevens zijn direct opvraagbaar, wat de ontwikkeling van doelgerichte proposities sterk vereenvoudigt. Met Publisher is er altijd een 360° beeld van de organisatie en klanten voor handen.

Financiën

De financiële administratie is volledig afgedekt in Publisher. Zowel boekhouden als rapportages zijn gebruiksvriendelijk ingericht, zodat iedereen het systeem snel doorgrondt. Door deze aanpak is er altijd een relevant en real-time financieel overzicht beschikbaar van alle lopende abonnementen en publicaties. Alle kosten en omzet van titels, edities en on- en offline content zijn inzichtelijk, inclusief abonnementsgegevens zoals recente betalingen en achterstanden. Bovendien ondersteunt de software omzetherkenning. Publisher verdeelt de jaaromzet automatisch over boekhoudkundige periodes. Dit scheelt accountants veel tijd en werk. Als contracten uit budget lopen, is dat direct duidelijk en is bijsturen nog mogelijk. Extra voordeel is dat managementinformatie via de app ook mobiel beschikbaar is.

boeken

Projectadministratie

De correcte registratie van (content)projecten en bijbehorende kosten en opbrengsten is het fundament van een gezonde bedrijfsvoering. Het is zaak dat deze informatie real-time beschikbaar is om een uitgeverij effectief te kunnen runnen. Daarbij maken veel uitgeverijen momenteel de overstap van papieren processen naar een digitale werkomgeving. Met de projectmodule van Publisher is de inrichting van een complete projectomgeving, inclusief standaardvelden voor uren, inkoop en offertes, een kwestie van een paar muisklikken. Geïntegreerde workflows ondersteunen de efficiënte uitvoering en zorgen dat iedereen ook mobiel informatie kan invoeren of raadplegen. Omdat alle projectinformatie centraal opgeslagen is, zijn kosten, opbrengsten en marges altijd bekend. Dit voorkomt fouten, tijdverlies en onnodige kosten.

Document Management

Alle documenten binnen je organisatie, van e-mail tot facturen, zijn eenvoudig aan data in Publisher te koppelen. Een praktische documentstructuur zorgt dat bestanden automatisch op de juiste plaats terecht komen. Medewerkers kunnen een document op hun scherm het systeem in slepen. Ook het aanmaken van documenten is volledig geautomatiseerd, waardoor eenduidige communicatie met de juiste gegevens gewaarborgd is. Documenten zijn dus altijd logisch opgeslagen en vooral makkelijk te vinden.

Digitalisering

Veel uitgevers maken momenteel de overstap van papieren processen naar een digitale werkomgeving. Met Publisher kunnen alle inkomende en uitgaande documenten worden gedigitaliseerd. Inkoopfacturen maar ook andere inkomende documenten kunnen direct worden verwerkt vanaf het PDF document, e-mail of via een netwerkscanner. Geïntegreerde workflows ondersteunen een efficiënte uitvoering en zorgen dat iedereen informatie kan raadplegen en bewerken.

CRM en Marketing

Klantgegevens zijn de basis voor doelgerichte sales en marketing. De CRM-module van Publisher biedt alle opties om waardevolle gegevens van klanten, relaties en prospects gedetailleerd en logisch op te slaan. Alle relevante informatie is helder te rubriceren en met een druk op de knop beschikbaar. (Online) marketeers kunnen zo heel eenvoudig doelgroepen selecteren uit de beschikbare data. Dit betreft naast klantgegevens ook abonnementsgegevens, financiële gegevens, bestelhistorie, inclusief data van eerdere campagnes. Daarnaast is het mogelijk om ook externe data te integreren. Op die manier is het eenvoudig om verkoopkansen te signaleren en te verzilveren.

Abonnementbeheer, Verkoop en executie

Publisher biedt letterlijk alles voor naadloos abonnementenbeheer. Alle abonnementen zijn transparant vastgelegd. Aanpassingen of nieuwe varianten zijn in een handomdraai aangemaakt. Bovendien zorgt de automatische koppeling dat ook de backofficeprocessen direct geregeld zijn. Dit inclusief de aansturing van logistiek, inkoop en communicatie. De complete supply chain is maximaal beheersbaar op basis van geïntegreerde workflows. Hierdoor is de time-to-market van nieuwe abonnementen minimaal, ongeacht het gekozen kanaal; van antwoordkaart en telefoon tot app of website. Dit alles volledig automatisch en tegen extreem lage kosten. Zo neemt Publisher elke innovatiedrempel weg.

Royalties

Royalties op on- en offline content vertegenwoordigen grote bedragen. Daarom is het zaak dat de afhandeling snel en correct verloopt. Publisher matcht inkoopfacturen automatisch met de geldende royalty-afspraken. Hierdoor concentreren medewerkers zich op controleren in plaats van verwerken. En weet je zeker dat alle uitbetaalde royalties ook kloppen.

Wilt u weten of WSB Publisher iets voor uw organisatie is?

Maar heeft u geen zin om gelijk een consultant over de vloer te hebben? Vul dan hiernaast de 3 velden in en Ingeborg neemt binnen 24 uur contact met u op. Niet per se om gelijk langs te komen – al doet ze dat natuurlijk ook graag 🙂 – maar voor een korte telefonische kennismaking.

Ingeborg Heystek
Adviseur ERP & CRM

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Werken in de cloud
Microsoft Dynamics
De 3B's van Cyber Security