GBM Trade

LOGISTIEK & INKOOP

Realtime inzicht en grip op uw voorraden

De GBM branche heeft te maken met zware wet- en regelgeving. Wij kunnen er niet voor zorgen dat het magazijn fysiek voldoet aan alle eisen zoals opvangbakken, veiligheidssystemen en de juiste brandmiddelen (al hebben we wel een goede klant die u daarbij kan helpen). Wel kunnen we zorgen dat uw WMS voldoet zodat u anytime anywhere kunt aantonen hoe en wat.

Het kunnen traceren van inkoop tot en met levering van uw producten/goederen en voldoen aan alle eisen die worden gesteld aan de opslag ervan is “van levensbelang”. Immers de toxiciteit van producten maakt producten niet bij elkaar op het schap of zelfs in het magazijn mogen liggen. Ook dient u alle goederen van a tot z te kunnen verantwoorden – a la minute.

Alliance Groep - magazijn

FUNCTIONALITEITEN DIE U HELPEN UW INKOOP EN LOGISTIEK TE VERBETEREN

Barcodescanning en voorraadinventarisatie

Standaard kunt u met GBM TRADE op een eenvoudige wijze barcodes en QR-codes in uw magazijn scannen. Met deze scanoplossing genereert u (meerdere) stickers en kunt u voorraadinventarisaties uitvoeren.

Optioneel is het ook mogelijk geavanceerde scanoplossingen in te zetten. Met Dynamics Anywhere stuurt u de processen in uw magazijn aan, ondersteunt uw verkoop- en servicemedewerkers en ontsluit u de business-logica. U krijgt een brede set aan mobiele magazijntoepassingen, die u direct in kunt zetten. Zo maakt u de gegevens in GBM TRADE overal beschikbaar, waardoor de productiviteit toeneemt, de kans op fouten omlaag gaat en u tijd en geld bespaart. Daarnaast krijgt u zo realtime managementinformatie over al uw magazijnprocessen.

 


Magazijndashboard met uitleverplanning

Wilt u zelf bepalen welke goederen er vandaag uitgeleverd moeten worden? Of wilt u dat uw ERP-systeem met een druk op de knop alle magazijnprocessen aanstuurt op basis van voorgedefinieerde regels? Beide scenario’s zijn mogelijk, maar dan moet u wel de juiste informatie aangeleverd krijgen. Het magazijndashboard met het uitleverplanscherm helpt hierbij.

U krijgt grafisch inzicht op order- en orderregelniveau en ziet direct welke orders geheel of gedeeltelijk gereed zijn voor uitlevering. Vanuit dit scherm stuurt u het magazijn aan. Werkt u met hoge volumes? Dan is het volledig automatisch aansturen van het magazijn proces waarschijnlijk meer voor u geschikt. De medewerkers in het magazijn kunnen dan met een druk op de knop aanvragen welke orders er gepickt en geleverd kunnen worden. Ook biedt dit de mogelijkheid om alvast vooruit te picken (bijvoorbeeld op een rustige middag).


– – – – – – – Sander Beaard, Alliance Groep – – – – – – –

Sander Beaard - Alliance Groep

“WSB Solutions heeft een speciale module voor onze branche ontwikkeld die perfect aansluit bij onze eisen en wensen.”


Artikel- / batchnummer- / gevaarlijke stoffen registratie

Het van a tot z volgen van artikelen, van eerste bestelling tot en met de levering, is vandaag de dag steeds belangrijker (bij gevaarlijke stoffen ivm wet en regelgeving). Met GBM TRADE is de traceerbaarheid van uw producten, via batchnummer/artikelnummer en gevaarlijke stoffen registratie feilloos geregeld.

 

 

Digitale communicatie (o.a. EDI, Inkoop factuurscanning & herkenning) optioneel

Een van de snelste quick wins en een investering die zich snel terugverdient is het automatiseren van uw inkoopfacturen. U bespaart veel tijd en facturen raken niet meer kwijt op bureaus. Fiattering gebeurt digitaal, op kantoor en onderweg, dus u weet bij wie de factuur “op z’n bureau” ligt. Bespaar opslag en tijd. En niet onbelangrijk: het geeft u veel meer inzicht in hoe u ervoor staat, want uw posities zijn direct bijgewerkt.

Electronic Data Interchange (EDI) staat voor het elektronisch uitwisselen van gegevens. Oftewel uw bestellingen, pakbonnen en facturen digitaal verwerken via een veilig en eenvoudig EDI systeem.

Onze pakketten

Prijslijst NAV - GBM

 

Wilt u weten of GBM TRADE iets voor uw organisatie is?

Maar heeft u geen zin om gelijk een consultant over de vloer te hebben? Vul dan hiernaast de 3 velden in en Ingeborg neemt binnen 24 uur contact met u op. Niet per se om gelijk langs te komen – al doet ze dat natuurlijk ook graag 🙂 – maar voor een korte telefonische kennismaking.

Ingeborg Heystek
Ingeborg Heystek
Adviseur ERP & CRM

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Gratis E-book

Speciaal voor u hebben we dit boekje samengesteld met vijf columns van onafhankelijk ERP-expert Guus Krabbenborg. Scherp, prikkelend en met een dosis humor.

Download E-book

E-book ERP pakket selecteren - maak de goede keuze