Bedrijfssoftware speciaal ontwikkeld voor groothandels

Software voor groothandels

Blijft u regelmatig met onnodige voorraad zitten of zit u juist vaak zonder en kunt u daardoor uw klanten niet optimaal bedienen? En moet u veel overtypen, omdat u met verschillende systemen werkt?

Dat zou met de huidige techniek niet meer nodig zijn. Toch? Slimme groothandelaars gebruiken dan ook software die afgestemd is op de specifieke werkzaamheden en bedrijfsprocessen van een groothandel. Software die alle afdelingen helpt bij het verhogen van efficiëntie: van het optimaliseren van de voorraadkosten en het versnellen van het verkoopproces tot het automatiseren van administratie.

Hoe zou u het vinden als er software zou zijn waarmee dit allemaal kan?

Lees dan snel verder.

Liever direct naar de pagina over Business Central Cloud? Klik hier.
Voor Business Central on premise klikt u hier

150.000 bedrijven gingen u voor

Met onze speciaal voor groothandels ontwikkelde bedrijfssoftware beschikt u altijd real-time over de beschikbare voorraad. Zo weet u zeker dat zowel u als uw klanten niets tekortkomen.

Onze bedrijfsapplicaties zijn gebaseerd op Microsoft Dynamics 365 Business Central, een alles-in-één oplossing specifiek voor het MKB.

Met Business Central beheert u alle bedrijfsprocessen vanuit één applicatie en koppelt uw verkoop, inkoop, operatie, boekhouding en voorraadbeheer. Business Central blinkt uit in ondersteuning van uw logistiek: magazijn- en voorraadbeheer. Niet voor niets werken wereldwijd meer dan 150.000 organisaties met Microsoft Dynamics.

Wat is Business Central
Waarom bedrijfssoftware van WSB Solutions

Beheer alle bedrijfsprocessen uit één applicatie

Altijd realtime inzicht in de effiëntie van uw bedrijf

Afgestemd op de bedrijf(sprocessen) van groothandels

Geoptimaliseerd voor en door gebruikers

Voorraadbeheer

Business Central blinkt uit in ondersteuning van uw logistiek: magazijn- en voorraadbeheer. Voor uw groothandel hebben we dit uitgebouwd met tal van functionaliteiten o.a.:

✔ Planscherm waarin u grafisch in één dashboard ziet hoe u er met uw voorraad voorstaat
✔ Automatische herbevestiging naar uw klanten
✔ Automatisch aanmanen van uw leveranciers bij te late levering
✔ Automatische vertragings- en leveringsberichten naar uw klant

Groothandel veilig in de cloud

Assemblage

Speciaal voor groothandel die ook doen aan kitting en / of assemblage, hebben we een aantal hele handige functionaliteiten gebouwd:

✔ Automatische generatie van assemblage order
✔ Automatische vermelding van de losse onderdelen op de picklist
✔ Productieplanning en voorraadintegratie

Groothandel effectiever werken

Meer, meer, meer fuctionaliteiten

Onze bedrijfssoftware heeft ook allerlei functionaliteiten voor het efficiënt verwerken van projecten, het plannen van materialen, urenregistratie, het maken van (digitale) werkbonnen, verkoop, inkoop, etcetera.

We kennen en begrijpen de complexiteit van de groothandelaar en weten dus ook dat het heel handig kan zijn om juist niet te veel functionaliteiten te willen hebben, zeker niet als u begint met een ERP-systeem. Er kan veel, maar de kunst is om het intuïtief te houden, zodat iedereen er mee kan en wil werken. Niet te veel toeters en bellen dus, maar eenvoudig, want in de praktijk blijkt dat je het meest toch niet gebruikt of pas later bij groei. Dan kunnen de functionaliteiten altijd nog toegevoegd worden.

Belangrijkste is dat de software u helpt bij het verlagen van de voorraad en uw leveranciers just in time laten leveren zonder dat de betrouwbaarheid van uw leveringen achteruit gaat.

Groothandel effectiever werken

Rapportages met Power BI

Samen met enkele tevreden klanten (groothandels uiteraard) hebben we een pakket ontwikkeld met de 3 meest gewilde rapportages speciaal voor Groothandels. Ook krijgt u een dag training van een Power BI specialist.

✔ 3 Power BI Groothandel rapportages
– Verkoopstatistiek
– Verkooporderbeheer
– Kolommenbalans

✔ 1 dag training door een Power BI specialist (bij u op locatie)

>> Power BI pakket voor groothandels
Power BI op laptop

Integratie met Office 365

✔ Verstuur verkoopoffertes en facturen direct vanuit Outlook
✔ Pas eenvoudig artikelinformatie aan in Excel dankzij naadloze integratie met Office 365
✔ Creëer uw eigen dashboards, rapportages en maak de beste analyses

Samenwerken Office 365

Wat past het beste bij u?

Belangrijke vraag die u zich moet stellen bij de aanschaf van een ERP-pakket, is of u deze in de cloud wilt laten draaien of juist op een server bij u op locatie (on premise). Zeker voor startende, kleine en middelgrote bedrijven is een ERP-systeem in de cloud vaak het meest aantrekkelijk.

Wilt u meer dan de basisfunctionaliteiten, dan is de on premise variant de beste keuze. Nog wel althans. De rijkere functionaliteiten zijn vooralsnog alleen nog maar in de on premise variant beschikbaar. Deze worden in de loop der tijd ook beschikbaar in de cloud versie. Een aantal van die functionaliteiten zijn dat overigens al via de ons ontwikkelde apps die u in de cloud versie kunt downloaden en installeren.

De meeste van deze apps ontwikkelen we speciaal voor groothandels. Het zijn onze eigen apps en kunnen dus snel schakelen. We zijn daarin niet afhankelijk van derden.

In wie herkent u zich?

Onze bedrijfssoftware is afgestemd op de specifieke werkzaamheden in de groothandel. En wordt gemaakt (en continu geüpdate) in overleg met klanten.