Terug naar het overzicht
Bedrijfsapplicaties

Zo genereer je eenvoudig pdf-bestanden in Business Central met PDF Merge

Rob van Bekkum
Rob van Bekkum
Geplaatst op 1 mei 2023

Wil je eenvoudig nette pdf-documenten genereren vanuit Microsoft Dynamics 365 Business Central? Wil je het briefpapier van je bedrijf toepassen op documenten of je algemene voorwaarden toevoegen aan een verkooporder of offerte? Met PDF Merge regel je het in een handomdraai.

Wat doet PDF Merge?

Apportunix faciliteert partners met een flink aantal betrouwbare en eenvoudige apps die Dynamics 365-gebruikers helpen nóg efficiënter te werken en meer inzichten te krijgen om betere zakelijke beslissingen te nemen. PDF Merge is een van die apps.

Het is een heel compacte app waarmee je de mogelijkheid hebt om op elk document dat je met Microsoft Dynamics 365 Business Central kunt genereren jouw briefpapier toe te passen. Ook kun je andere bestanden aan die documenten toevoegen. Zo kun je heel eenvoudig bijvoorbeeld je algemene voorwaarden aan je offerte of verkooporder toevoegen.

Hoe maakt PDF Merge je het leven gemakkelijker?

Natuurlijk kun je ook briefpapier toepassen zonder deze app. Dan moet je wel in elk document handmatig de elementen van je briefpapier toevoegen. Wijzigt er iets aan je briefpapier, moet je alle documenten weer doorlopen. Met PDF Merge stel je één keer je briefpapier in en vervolgens is het een kwestie van een druk op de virtuele knop. Wijzigingen voer je op één plek in en vervolgens worden ze overal doorgevoerd. Heb je meerdere bedrijven, dan kun je per bedrijf ander briefpapier of andere documentsoorten aanhouden.

Integraties met andere apps

PDF Merge werkt naadloos samen met onze andere apps. Zo kan je Merge toepassen op documenten die je geautomatiseerd verzendt met Document Mail Queue, maar ook op documenten die je automatisch archiveert in SharePoint. Onze apps zijn zo generiek gebouwd, dat ze ook heel eenvoudig samenwerken met apps van derden.

De voordelen op een rijtje

• Breng briefpapier als onderlaag aan op de pdf-documenten die je produceert in Business Central.
• Voeg extra pagina’s toe aan de pdf’s die je aanmaakt in Business Central.
• Pas pdf-samenvoegacties toe per bedrijf, bijvoorbeeld een ander briefpapier voor elk bedrijf
• Pas pdf-samenvoegacties alleen toe voor specifieke rapporten, beperk bijvoorbeeld het toevoegen van uw algemene voorwaarden aan uw verkoopdocumenten
• Bepaal zelf wanneer pdf-samenvoegingen moeten worden toegepast, op prints, bij previews, bij e-mails of bij het downloaden en opslaan van documenten.

Wat zijn de kosten?

De prijzen zijn gebaseerd op het gebruik van de app en hangen af van het aantal samenvoegingen dat je per maand doet. De exacte prijzen per batch binnen en buiten Europa, vind je hier op de website van Apportunix.

Gerelateerde artikelen