MACHINE & APPARATENBOUW

Functionaliteiten tbv Logistiek

Van basic magazijn tot volledige WMS

De markt anno nu vereist dat u meer moet doen met minder mensen. Ook moet u inspringen op de continu wijzigende vraag in de markt en is optimalisatie van uw logistieke proces bedrijfskritisch. Vaak is er veel kennis aanwezig bij medewerkers die eigenlijk in het ERP-systeem vast hoort te liggen. En deels wordt dit veroorzaakt door gebrek aan vertrouwen in de software (veelal ontstaan vanuit een stukje historie).

Door zoveel mogelijk van deze kennis in het ERP-systeem vast te leggen kan de effectiviteit van de medewerkers in de logistiek sterk verbeterd worden, waardoor de faalkosten worden gereduceerd en klantentevredenheid verhoogd. Ook kunt u dan flexibeler opschalen in tijden van extra drukte.

Orderpicking is een arbeidsintensieve klus en daardoor ook erg duur. Om nog maar te zwijgen over het verwerken van retouren. En hoe regelt u uw doorleveringen (aka back-2-back orders)? Kortom wilt u uw logistiek verder verbeteren? Met Tech Trade kunt u uw magazijn van heel basic tot een volledige WMS stijl optimaliseren. Ontdek hieronder de functionaliteiten waarmee Tech Trade u helpt. Optimaliseer uw logistieke proces en voorkom fouten.

ERP Software Tech Trade - Logistiek

 

FUNCTIONALITEITEN DIE U HELPEN UW LOGISTIEK TE VERBETEREN

Magazijndashboard met
uitleverplanning

Wilt u zelf bepalen welke goederen er vandaag uitgeleverd moeten worden? Of wilt u dat NAV met een druk op de knop alle magazijnprocessen aanstuurt op basis van voorgedefinieerde regels? Beide scenario’s zijn mogelijk, maar dan moet u wel de juiste informatie aangeleverd krijgen. Het magazijndashboard met het uitleverplanscherm helpt hierbij. U krijgt grafisch inzicht op order- en orderregelniveau en ziet direct welke orders geheel of gedeeltelijk gereed zijn voor uitlevering. Vanuit dit scherm stuurt u het magazijn aan. Werkt u met hoge volumes? Dan is het volledig automatisch aansturen van het magazijn proces waarschijnlijk meer voor u geschikt. De medewerkers in het magazijn kunnen dan met een druk op de knop aanvragen welke orders er gepickt en geleverd kunnen worden. Ook biedt dit de mogelijkheid om alvast vooruit te picken (bijvoorbeeld op een rustige middag).

Barcodescanning en voorraadinventarisatie

Standaard kunt u met uw Tech Trade oplossing op een eenvoudige wijze barcodes en QR-codes in uw magazijn scannen. Met deze scanoplossing genereert u (meerdere) stickers en kunt u voorraadinventarisaties uitvoeren.

Optioneel is het ook mogelijk geavanceerde scanoplossingen in te zetten. Met Dynamics Anywhere stuurt u de processen in uw magazijn aan, ondersteunt uw verkoop- en servicemedewerkers en ontsluit u de business-logica. U krijgt een brede set aan mobiele magazijntoepassingen, die u direct in kunt zetten. Zo maakt u de gegevens in Tech Trade overal beschikbaar, waardoor de productiviteit toeneemt, de kans op fouten omlaag gaat en u tijd en geld bespaart. Daarnaast krijgt u zo realtime managementinformatie over al uw magazijnprocessen.


– – – – – – – Stephan Offermans, Inkoopmanager Euro-Index – – – – – – –

Stephan Offermans - Euro-Index
“Naast ons personeel kunnen we ook onze klanten nu veel beter bedienen.”


Artikel- / serienummer- / gevaarlijke stoffen registratie

Er worden steeds hogere eisen gesteld aan de traceerbaarheid van goederen. Wat als u een partij onderdelen krijgt geleverd die achteraf niet blijken te voldoen aan de specificaties? Wanneer u gebruikt maakt van artikeltracering (de verzamelnaam voor partij- en serienummer registratie), kunt u precies achterhalen aan elke klanten dit onderdeel is uitgeleverd. Ook als het onderdeel is verwerkt als een materiaal in een samengesteld artikel. Een geruststellende gedacht!

Herbevoorradingskosten instellen, vrij aanpassen van kortingen

Uitgebreide kostprijscalculatie en bewaking waarin gewerkt kan worden met herbevoorraadingskosten.

 
 
 

Onze pakketten

Abonnementen Tech Trade

 

Wilt u weten of de module Machine & Apparatenbouw iets voor uw organisatie is?

Maar heeft u geen zin om gelijk een consultant over de vloer te hebben? Vul dan hiernaast de 3 velden in en Ingeborg neemt binnen 24 uur contact met u op. Niet per se om gelijk langs te komen – al doet ze dat natuurlijk ook graag – maar voor een korte telefonische kennismaking.

Ingeborg HeystekIngeborg Heystek
Adviseur ERP & CRM

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.