MGB TRADE

SERVICE & GARANTIE

Service is meer dan klantvriendelijkheid

“Service is not a department, it’s an attitude”. Een mooi statement dat veel bedrijven nastreven. En logisch, want uw klant verwacht een goede service. Maar hoe kunt u uw service verbeteren?

Natuurlijk begint service bij de “attitude” van uw medewerkers, maar met automatisering kunt u ook veel verbeteren. Ontdek hieronder de functionaliteiten die de module Motoren & Generatoren u biedt, om uw service te helpen verbeteren.

MGB - Service

Wilt u weten of de module Motoren & Generatoren iets voor uw organisatie is?

Maar heeft u geen zin om gelijk een consultant over de vloer te hebben? Vul dan hiernaast de 3 velden in en Ingeborg neemt binnen 24 uur contact met u op. Niet per se om gelijk langs te komen – al doet ze dat natuurlijk ook graag 🙂 – maar voor een korte telefonische kennismaking.

Ingeborg Heystek
Adviseur ERP & CRM

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

FUNCTIONALITEITEN T.B.V. SERVICE

Volledige voorraadintegratie

Betrouwbare planning van uw voorraad is essentieel voor het behalen van een goede servicegraad. Wanneer u met MGB TRADE werkt, heeft u volledig inzicht in de voorraad. Uw werkvoorbereider ziet in een oogopslag of de goederen op tijd beschikbaar zijn. Zijn ze niet beschikbaar? Dan ziet uw inkoper direct wat er wanneer nodig is. Als uw monteurs een vaste voorraad in de bus hebben liggen, genereert NAV hier de aanvullingsvoorstellen voor.

Dat is pas service!
 

Service in huis/op locatie

Zijn uw monteurs intern aan het werk voor uw klanten? Of voeren ze het werk op locatie uit?
Wanneer service een belangrijk onderdeel is is het verstandig om Service functionaliteiten in te richten met serviceobjecten. Dit biedt u duidelijk inzicht in uw Serviceafdeling: het geeft u inzicht in serviceobjecten met historie en de mogelijkheid tot gebruik van offertes, orders, contracten en de planning van monteurs.
Wanneer monteurs naar de klantlocatie afreizen, heeft u ook te maken met reistijd en onkosten die verwerkt moeten worden. Met de module Motoren & Generatoren kan dit eenvoudig worden ingevoerd en op de juiste serviceorder worden verwerkt.

Garantieafhandeling

U ontvangt weleens artikelen retour waarop service verleend dient te worden? U wilt dit wel goed verwerken zonder een grote servicemodule op te tuigen? Bij WSB zijn we graag pragmatisch: verwerk uw serviceorder via Verkooporders. Om toch duidelijk onderscheid te houden tussen verkoop en service, verloopt de registratie via verkooporders van het type service.

Serviceobjecten

Wilt u technische artikelkenmerken zoals bijvoorbeeld gewicht, draaiuren, merk of type per objectgroep (of servicegroep) vastleggen? Geen probleem met de functionaliteit Kenmerken van serviceobjecten.

 

Uitgelichte case

Brinkmann & Niemeijer Motoren

De speciaal voor de motorenbranche ontwikkelde modules helpt Brinkmann & Niemeijer Motoren met een uitgebalanceerde voorraadpositie.

Bekijk de case
Brinkmann Niemeijer pand Twello

(Digitale) Werkbonnen

U heeft veel monteurs onderweg? Laat uw monteurs op tablet/laptop via de Webclient hun werkbonnen afhandelen, inclusief uren- en verbruiksregistratie en onkostendeclaratie. Heeft uw device een camera, dan kan het verbruik door middel van scanning worden geregistreerd. Als de monteur de opdracht heeft afgerond kan hij de klant laten tekenen voor akkoord. Deze ontvangt dan direct een email met de getekende werkbon! Als de werkzaamheden vaak worden uitgevoerd op locaties waarbij geen goede internetverbinding aanwezig is, kan er ook gewerkt worden met een offline app.
 

Planning

Afhankelijk van het aantal monteurs die voor uw klanten bezig zijn, wilt u waarschijnlijk op een andere wijze plannen. Met slechts enkele monteurs wordt de planning vaak in Outlook vastgelegd. Met het toenemen van het aantal monteurs en opdrachten, zal ook de planningsbehoefte toenemen. Dynamics NAV groeit met u mee! U kunt beginnen met het toewijzen van serviceopdrachten aan een monteur op een bepaalde datum. Als uw planning complexer wordt zal u extra inzicht en tools nodig hebben. Dit kan door inzet van een grafisch planbord. Hiermee sleept u de opdrachten naar het planbord en kunt u met drag&drop de planning eenvoudig aanpassen.

Onze pakketten

 

Gratis E-book

Speciaal voor u hebben we dit boekje samengesteld met vijf columns van onafhankelijk ERP-expert Guus Krabbenborg. De columns bieden u praktische oplossingen voor veel voorkomende valkuilen bij de selectie van ERP-systemen.

Download E-book