Dynamics CRM

Software waarmee u
uw klant centraal zet

Razendsnel aan de slag met een eenvoudige en goed functionerende Microsoft Dynamics CRM oplossing voor het MKB.

Dynamics CRM

CRM staat voor Customer Relationship Management. Zoals de term al aangeeft, stelt CRM software de relatie met uw klanten centraal. Dynamics CRM is de CRM-oplossing van Microsoft waarmee u uw bestaande en toekomstige klantrelaties kunt vastleggen en onderhouden, alle contacten van uw bedrijf met uw klanten kunt volgen, uw verkoopoffertes en –orders beheert en uw opvolgacties vastlegt; alles op één plek.

Wat doet een CRM-oplossing?

Met een CRM-oplossing als Dynamics CRM kunt u uw verkoop- en marketingprocessen automatiseren en optimaliseren. Dynamics CRM is veelzijdige en gebruikersvriendelijke software voor bedrijven die behoefte hebben aan krachtige functionaliteit op het gebied van marketing, relatiebeheer, verkoopplanning en pijplijnbeheer.

Dynamics CRM of Dynamics 365?

Eind 2016 is Dynamics CRM een onderdeel geworden van Dynamics 365. Wat voorheen Dynamics CRM genoemd werd, is nu Dynamics 365 for Sales. Naast de Sales applicatie, bestaat Dynamics 365 uit een Marketing applicatie en een Finance & Operations applicatie.

Dynamics 365 is beschikbaar in twee versies: de Enterprise Edition en de Business Edition. De Enterprise Edition is bedoeld voor grotere bedrijven vanaf ongeveer 250 medewerkers. De Business Edition is bedoeld voor het MKB tussen de 10 en 250 medewerkers. WSB Solutions is gespecialiseerd in de Dynamics 365 Business Edition.

JumpStart 365: snel, eenvoudig en betaalbaar

Dynamics 365 wordt uitsluitend vanuit de Cloud geleverd op basis van een abonnementsmodel. Omdat Dynamics 365 vanuit de Cloud geleverd wordt, hoeft u niet te investeren in servers of beheer; dit wordt door Microsoft verzorgd. Met Dynamics 365 kunt u dus snel aan de slag.

Dankzij onze JumpStart implementatie komt de krachtige functionaliteit van Dynamics 365 binnen het bereik van het MKB. De implementatie bestaat uit het doorlopen van een vragenlijst over uw verkoopprocessen en uw team. Dit kost slechts twee uur. Op basis van de antwoorden wordt uw Dynamics 365 omgeving vervolgens automatisch ingericht. Geen lang en dus duur implementatietraject maar in twee uur een basisinrichting, zonder onnodige opties en knoppen, die is afgestemd op uw bedrijfsvoering.

Voor het invoeren van de belangrijkste gegevens, zoals klanten en contactpersonen, leveren wij Excel importsjablonen. Door hier uw gegevens in te voeren, of in te kopiëren, kunt u deze gegevens snel in Dynamics 365 importeren.

Aan de slag
Onderdeel van de JumpStart implementatie is een Help & Training-scherm waar u de nodige ondersteuning vindt om direct met Dynamics 365 aan de slag te gaan. U vindt hier bijvoorbeeld een filmpje over de basismogelijkheden van Dynamics 365 maar ook een instructie hoe het importeren van de masterdata met de meegeleverde importsjablonen werkt. Verder vindt u hier video-lesmateriaal dat u kunt gebruiken waar en wanneer het u uitkomt.

Aanpasbaar
De JumpStart implementatie biedt u in zeer korte tijd een goed werkende, op uw bedrijfsvoering aangepaste Dynamics 365 omgeving waar u direct mee aan de slag kunt. Maar wilt u later meer of toch bepaalde schermen of processen aanpassen, dan kan dat. Dynamics 365 is zeer flexibel en altijd weer aan te passen en uit te breiden.

Functionaliteit van Dynamics 365 for Sales

Dynamics 365 is te gebruiken op al uw devices. Er is een webclient voor uw PC of Mac en apps voor uw tablet en smartphone (Android en iOS). De belangrijkste functionaliteit van Dynamics 365 for Sales is de volgende.

Relationship Management
Behalve de gegevens van uw klanten, kunt u ook de gegevens van al uw andere relaties, zoals leveranciers of partners, vastleggen en beheren. Ook voor het beheer van contactpersonen zijn uitgebreide mogelijkheden. De “activity feed” geeft u direct inzicht in alle contactmomenten en andere activiteiten die er op klant- en contactpersoonniveau plaatsvinden. U heeft dus op ieder moment het complete overzicht wat er binnen uw bedrijf gebeurt.

Lead Management
De Lead Management functies geven uw grip op het gehele proces dat plaatsvindt voordat een relatie klant wordt. Vanaf het eerste contactmoment heeft u een potentiële klant in beeld en kunt u zorgen voor een zorgvuldig geleid en bewaakt proces dat ertoe moet leiden dat de lead in een klant wordt omgezet.

Opportunity Management
Voor het beheer van Verkoopkansen, Opportunity Management genoemd, biedt Dynamics 365 for Sales vele mogelijkheden. U kunt volstaan met het registreren van een Verkoopkans met een waarde en een scoringskans en zo inzicht krijgen in uw verkooppijplijn. Maar u kunt ook verder gaan en offertes en offerteversies maken, koppelen aan Verkoopkansen en omzetten in verkooporders.

Activity Management
Met de Activity Management functie laat u Dynamics 365 for Sales voor u werken. U kunt activiteiten, zoals een telefoongesprek, een email of een bezoek, simpelweg registreren maar u kunt ook acties en opvolgacties plannen en zo zorgen dat u altijd tijdig de met uw klanten gemaakte afspraken nakomt, tijdig uw offertes nabelt en die beloofde email verstuurd.

Integratie met Office 365
De integratie met Office 365 maakt het gebruik van Dynamics 365 wel heel makkelijk. Een email die u verstuurt in Outlook, wordt automatisch in Dynamics 365 geregistreerd op de betreffende contactpersoon of klant. Vanuit Dynamics 365 zet u met 1 klik een Skype for Business gesprek op met een klant. Uw offertes worden automatisch opgeslagen in SharePoint. Door het grote gebruiksgemak van Dynamics 365 zorgt u dat uw medewerkers daadwerkelijk en met plezier gebruik maken van CRM.

Wilt u weten hoe CRM uw organisatie verder kan helpen?

We komen graag bij u langs voor een eerste kennismaking. Tijdens dit gesprek krijgt u een indruk of wij inderdaad de geschikte partner voor u zijn.

Maar we begrijpen dat u graag eerst meer informatie over onze organisatie en aanpak wilt hebben. Als u onderstaand formulier invult, nemen wij (uiteraard geheel vrijblijvend) contact met u op voor een korte uitleg over onze aanpak.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Werken in de cloud
Microsoft Dynamics
De 3B's van Cyber Security