KPN stopt met ISDN

KPN stopt met ISDN en PSTN

KPN stopt per 1 september 2019 met de ondersteuning en levering van het ISDN netwerk. Op die datum stoppen ze ook met het leveren van meervoudig PSTN telefoonaansluitingen. KPN geeft aan te stoppen “in het kader van de voortdurende innovatie, veranderende klantwensen en een markt voor vaste telefonie die grotendeels is overgegaan naar VoIP”.

VoIP

ISDN, een techniek voor digitale telefoonverbindingen, bestaat al sinds 1991 en werd snel populair. Maar tegenwoordig zijn er betere en goedkopere technieken zoals VoIP (Voice over IP oftewel bellen via internet). Het aantal gebruikers van het analoge PSTN en digitale ISDN netwerk is de laatste jaren dan ook sterk afgenomen. En dat is niet vreemd, want VoIP heeft vele voordelen ten opzichte van ISDN: het is makkelijk uit te breiden en af te schalen, altijd en overal beschikbaar (door vast-mobiel integratie) en is goedkoper.

Overstappen

De beslissing van KPN om te stoppen met ISDN en PSTN heeft gevolgen voor bedrijven die hier nog gebruik van maken. Tot 1 september 2019 kunt u zonder problemen gebruikmaken van uw ISDN telefoonaansluiting. Daarna zult u over moeten stappen, of beter nog: vóór die tijd.

Lastig?

Keuzes maken voor uw bedrijfstelefonie was vroeger gemakkelijk, om de simpele reden dat u geen keuzes had. U kocht een telefooncentrale, liet die aansluiten en u kon bellen via een analoge of ISDN-lijn. Maar tijden veranderen en al die keuzes ‘van tegenwoordig’ zorgen voor ongekende mogelijkheden (en voordelen).

We helpen u graag met die keuze. Om u het beste advies te geven, gaan wij graag eerst met u in gesprek (geheel gratis en vrijblijvend) om uw eisen en wensen bespreken. Deze vormen de basis van ons advies. Wacht dus niet tot 1 september 2019, maar profiteer al veel eerder van de voordelen van VoIP.

 


Niets meer missen?

Vul hieronder uw gegevens in en ontvang maandelijks gratis tips en nieuws.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Gerelateerde artikelen
Telefonie
Zakelijk mobiel bellen
04 december 2017

Van huistelefoon – via de Nokia 3210 – naar verslaafd aan onze smartphone

Nieuws
Wifi op telefoons en tablets
01 november 2017

Wifi-beveiligingslek “Krack”: wat betekent dit voor u?

Nieuws
Klanttevredenheidsonderzoek 2017 ICT bedrijf WSB Solutions
01 september 2017

Resultaten KTO: “Niets”

Werken in de cloud
Microsoft Dynamics
De 3B's van Cyber Security