Vandaag is door Microsoft de opvolger van Office 2016 uitgebracht. Het nieuwe product Office 2019 is bij uitstek geschikt voor MKB-bedrijven die nog niet helemaal klaar zijn om al volledig naar de cloud over te stappen en niet regelmatig van updates gebruik maken. Het pakket is dan ook een on-premise versie, die offline zonder gebruik van internet te benaderen is, en is zowel voor Windows als macOS beschikbaar.
Wat is het verschil met Office 365?
In tegenstelling tot Office 365 is Office 2019 een on-premise versie. De cloudversie Office 365 wordt maandelijks van nieuwe feature updates voorzien, waarbij Office 2019 na de release geen nieuwe feature updates meer krijgt. Voor de juiste beveiliging zullen er wel beveiligingsupdates beschikbaar komen.
Wat zit er in Office 2019?
Office 2019 bestaat uit de bekende applicaties zoals Word, Excel, PowerPoint en Outlook. Voor de Windows variant zijn de applicaties Project 2019, Visio 2019, Access 2019 en Publisher 2019 daar nog aan toegevoegd. In de komende weken komen ook de applicaties Exchange Server 2019, Skype for Business Server 2019, SharePoint Server 2019 en Project Server 2019 nog uit.
Wat zijn de nieuwe features?
Office 2019 beschikt over een groot deel van de functies die de afgelopen drie jaar aan Office 365 ProPlus zijn toegevoegd en komt met een aantal hele nieuwe features.
In Word 2019 en Outlook 2019 wordt het met Hardop voorlezen en Tekstafstand eenvoudiger om content te beheren en bewerken. Verder zorgen Focusmodus en Postvak IN met prioriteit ervoor dat gebruikers makkelijker prioriteiten kunnen stellen bij het lezen en beantwoorden van e-mails.
In PowerPoint 2019 wordt het mogelijk om Oscar-waardige presentaties te maken met functies als Morphing en Zoom. In alle Windows-apps worden nieuwe inktfuncties toegevoegd, zoals de Roaming Pencil Case, drukgevoeligheid en tilteffecten.
In Excel 2019 zijn nieuwe data-analysefuncties toegevoegd, waaronder nieuwe formules en grafieken, ook zijn er enkele verbeteringen aan PowerPivot aangebracht.
Met Office 2019 wordt er gebruik gemaakt van C2R (Click-to-Run) waarmee de maandelijkse beveiligingsupdates eenvoudiger beschikbaar worden gesteld, apps altijd de nieuwste versie installeren, het netwerkverbruik verminderd wordt en gebruikers makkelijk naar Office 365 ProPlus kunnen overstappen.
Bent u wel klaar voor een transitie richting de cloud, wilt u elke maand de beschikking hebben over de nieuwste feature updates en wilt u profiteren van de applicatie Teams dan is de WSB Moderne Werkplek iets voor u.
Mis niets!
Wilt u regelmatig op de hoogte gehouden worden van alle nieuwe features rondom Office? Meld u dan aan voor onze nieuwsbrief of neem deel aan een van onze gratis lunchsessies en word een expert op het gebied van o.a. Word, Excel, Teams en OneNote.