Akomar Shipping

"De nieuwe telefoonoplossing past goed bij onze behoeften."

Akomar Shipping is een middelgroot internationaal verzend- en expeditiebedrijf en is opgericht in 1995. Ze werken voor allerlei bedrijven van verschillende omvang uit verschillende branches en verschillende landen. Voor de klanten verzenden ze een grote verscheidenheid aan goederen naar alle uithoeken van de wereld. Van chemische stoffen voor diervoeding, van gootstenen naar pluimveemachines. Het handelsmerk van Akomar is dan ook niet voor niets “The sea is the limit”.

Veel bellen

Vanuit het hoofdkantoor in Ridderkerk heeft het bedrijf een uitstekende toegang tot alle transportkanalen en bevinden ze zich in de onmiddellijke nabijheid van belangrijke agents, rederijen en container terminals. Een onderdeel van het werk is dat er veel communicatie plaatsvindt en er wordt dan ook veel gebeld binnen Akomar.

– – – – – – –   Femke van Daalen   – – – – – – –

Femke van Daalen - Akomar

“We wilden geen overkill aan functionaliteit die we toch niet gebruiken, maar een solide basisoplossing die ons gemak en financieel voordeel oplevert.”

Cloud Telecom

Toen de oude telefooncentrale aan vervanging toe was, besloot Akomar te kiezen voor een flexibeler oplossing. Femke van Daalen, verantwoordelijk voor Finance en aanspreekpunt voor IT-zaken vertelt: “Onze oude centrale had 14 jaar dienst gedaan. De toestellen waren verouderd en werden ook niet langer ondersteund door onze toenmalige provider. We hebben meerdere oplossingen bekeken en besloten te kiezen voor de Cloud Telecom oplossing van WSB Solutions.”

Bellen naar het buitenland

“De nieuwe telefoonoplossing past goed bij onze behoeften. We bellen veel naar het buitenland en dan is het fijn als je beschikt over een flexibele telefoonoplossing. We wilden geen overkill aan functionaliteit die we toch niet gebruiken, maar een solide basisoplossing die ons gemak en financieel voordeel oplevert. Doordat de telefonie oplossing van WSB Solutions in de Cloud draait, hoeven we geen dure eigen centrale meer in huis te hebben. We bellen nu via onze internetverbinding.”

Referentie Akomar - laden en lossen

Bellen vanuit Outlook

“Het gemak van de oplossing uit zich onder andere in het feit dat er koppelingen zijn met bijvoorbeeld het adressenbestand van Outlook en ons boekhoudsysteem, vervolgt Femke van Daalen. “Hierdoor kan ik direct vanuit deze programma’s bellen, erg handig! Bovendien zijn we met deze oplossing klaar voor de toekomst. Hij is schaalbaar, wat fijn is met het oog op eventuele uitbreiding en als we op termijn meer koppelingen willen, bijvoorbeeld met onze mobiele telefoons, dan kan dat ook.”

“We kregen een helder overzicht van de investering, de maandelijkse kosten én de besparing. Hierdoor wisten we precies waar we aan toe waren.”

Passende oplossing

Van de leveranciers die Akomar gesproken heeft, sprong WSB Solutions er uit door zijn duidelijke verhaal en overzichtelijke oplossing. Femke van Daalen: “Al tijdens de offertefase kregen wij een helder overzicht van de investering, de maandelijkse kosten en de besparing, als we over zouden stappen op de Cloud Telecom oplossing. Hierdoor wisten we precies waar we aan toe waren. WSB heeft goed naar ons geluisterd en kwam daardoor met een oplossing die goed bij ons past. De overgang is zonder al te veel moeite gegaan. Binnen een week was onze nieuwe telefoonoplossing een feit.

Klinkt goed, dat wil ik ook!

 

Werken in de cloud
Microsoft Dynamics
De 3B's van Cyber Security