GMN

"WSB neemt ons nagenoeg de hele IT uit handen."

GMN (van Gent van der Meer Nuyens) is actief op het gebied van onderzoek en advies in de agrarische sector en in de bloembollenteelt in het bijzonder. Ze bieden een kwalitatief hoogwaardig en uitgekiend assortiment van gewasbeschermingsmiddelen, zaaizaden en meststoffen. Ontstaan uit drie familiebedrijven bedient GMN vanuit meerdere vestigingen haar klanten met advies, kennis en producten.

Tijdens de fusie kreeg GMN te maken met uitdagingen met betrekking tot de automatisering. Dennis van Gent, het aanspreekpunt voor de ICT  binnen GMN, kreeg de opdracht om uit te zoeken wat de beste IT-oplossing is voor GMN en een daarbij horende leverancier. De uitgangspunten hierbij waren: een modern, snel, betrouwbaar netwerk voor een vaste prijs. De eisen aan de leverancier waren: kennis, ervaring, financieel gezond en als pré kennis van Microsoft Dynamics NAV , de belangrijkste bedrijfsapplicatie binnen GMN. Dennis: “Hoewel mijn kennis van het netwerk van GMN goed was, was dit toch een hele uitdaging”.

– – – – – – –   Dennis van Gent   – – – – – – –

“WSB helpt ons met alle IT-zaken. Dat is voor ons een hele zorg minder.”

Uit handen

Er werden 4 leveranciers geselecteerd die aan de gestelde eisen voldeden. Na diverse gesprekken besloot GMN om met WSB Solutions verder te gaan. Dennis: “WSB Solutions kwam met een gedegen plan van aanpak, een goed Functioneel Ontwerp voor de nieuwe omgeving en de goede prijs. Een absolute pré is dat zij naast telefonie, dataverbindingen, hardware en software ook Microsoft Dynamics NAV leverancier zijn die actief is in onze branche. Ze nemen ons nagenoeg de hele IT uit handen.”

Probleemloos naar de cloud

Naast de branche-oplossing voor ERP-systeem Microsoft Dynamics NAV heeft GMN er ook voor gekozen voor de cloud van WSB. “De overgang van onze terminal server omgeving naar de cloud is probleemloos verlopen” aldus Dennis. “Door goede communicatie en na het gedegen testen van de werking van de bedrijfsapplicaties, is GMN in één weekend overgegaan. De eerste werkdag na de transitie stond WSB zowel op locatie Voorhout als in hun kantoor in Hardinxveld-Giessendam standby om de vragen van gebruikers te beantwoorden en eventuele onvolkomenheden direct op te kunnen lossen.

Gewasbescherming tractor

Achteraf gezien waren het eigenlijk alleen maar gebruikersvragen. Het enige wat niet goed werkte was het draadloze netwerk op de vestigingen. Het bereik bleek onvoldoende. Doordat WSB vooraf een scenario had uitgewerkt als dit probleem zich zou voordoen, was het snel verholpen. Dat is het grote voordeel als je met een bedrijf samenwerkt wat zich richt op MKB-bedrijven: je kunt er gewoon makkelijk mee schakelen en lossen het probleem snel op.”

IT-afdeling

Ook over de relatie met WSB is Dennis van Gent meer dan tevreden: “De supportdesk staat je netjes te woord, zijn goed bereikbaar en koppelen het resultaat terug. Maar ook de verkoop binnendienst staat altijd klaar om dingen voor mij uit te zoeken en bestellingen goed en vlot te regelen. Het is fijn dat er een organisatie achter je staat om je te helpen bij IT-zaken. WSB is eigenlijk onze IT-afdeling. Ze helpen ons met alle IT-zaken. Dat is voor ons een hele zorg minder.”

 

Klinkt goed, dat wil ik ook!

 

Werken in de cloud
Microsoft Dynamics
De 3B's van Cyber Security