KCI the engineers - pand Schiedam
Terug naar het overzicht
Cloud Infrastructuur

KCI the engineers BV

Begin 2021 verkoopt Royal IHC het ingenieursbureau KCI uit Schiedam aan de SIF Group. Mwata Belgrave, Directeur Operations en verantwoordelijk voor de ICT binnen KCI staat voor een uitdaging: hij moet op zoek naar een nieuwe IT-partner. Een half jaar later blikken we terug.

Mwata: “Na de overname hebben we goed nagedacht of we een eigen IT-afdeling zouden opzetten of dat we onze IT zouden uitbesteden. Eigenlijk waren we daar snel uit. Een eigen IT-afdeling betekent dat je mensen in dienst moet nemen, salariskosten, continu opleiden, noem maar op. Uitbesteden leek ons een veel beter alternatief.”

Ontvlechten

KCI zoekt een ICT-partner die een goede support kan leveren, maar wil beginnen met het ontvlechten van de eigen IT-omgeving van die van IHC. Vanuit IHC wordt verteld dat WSB Solutions dat al eerder heeft gedaan voor andere bedrijven binnen IHC. Mwata: “We hebben meerdere partijen benaderd. Vanuit IHC kregen we positieve verhalen over WSB. Dat vertrouwen was een belangrijke factor in onze keuze. Daarnaast hebben we best een complexe IT-omgeving. We gebruiken veel en zeer diverse softwarepakketten.

Daarom waren we op zoek naar een gelijkwaardige partner waarbij we niet iedere keer een andere supportmedewerker aan de lijn krijgen, maar men de support voor ons bij een klein team van supportmedewerkers neerlegt. Ik vind het belangrijk dat ze ons bedrijf goed kennen en daardoor goede support kunnen leveren. Die toezegging dat er een klein team specifiek voor KCI ingezet zou worden én het vertrouwen vanuit IHC, heeft ertoe geleid dat we voor WSB hebben gekozen.”

KCI binnen pand - ingenieur computer

Een goede voorbereiding is het halve werk

“Vanaf dag 1 zag je dat WSB wist wat er gedaan moest worden. In het projectplan was goed omschreven welke taken er uitgevoerd moest worden en alles werd proactief opgepakt. De ontvlechting is heel soepel en volgens planning verlopen. Dat komt mede omdat er van beide kanten veel effort is gestoken in de juiste voorbereiding. Natuurlijk zijn er altijd wat dingetjes waar je tegenaan loopt, we hadden bijvoorbeeld een issue met een aantal computers die we niet ingespoeld kregen, maar in dat migratieweekend is alles uitgevoerd en kon maandag iedereen aan de slag. Dus qua ontvlechting ben ik dik tevreden.”

KCI the engineers BV

KCI ontwerpt boorplatformen, transformatieplatformen en reuzenraderen. De oorsprong van het ingenieursbureau ligt in de olie- en gasindustrie, later zijn daar offshore wind en leisure bijgekomen. Samen met een team van 70 à 80 man begeleidt KCI haar klanten bij een volledige projectuitvoering. Van advies in de fasen van verwerving en veldontwikkeling tot aan fabricage- en installatiebeheer. Ook wordt er nagedacht over hoe de constructie in de toekomst kan worden ontmanteld.

Azure Virtual Desktop

“Bij de migratie kwam de Remote Desktop omgeving te vervallen. Als vervanging raadde WSB ons Azure Virtual Desktop aan. Dat is een mooi voorbeeld van het meedenken van WSB. Met Azure Virtual Desktop kunnen we heel makkelijk op- en afschalen, bijvoorbeeld qua capaciteit en tools. Azure Virtual Desktop sluit goed aan bij de flexibele manier van werken die we binnen KCI zoeken. Het van afstand werken is makkelijker en we zijn door Azure Virtual Desktop ook minder beperkt als we mensen inlenen, die hoeven niet per definitie meer bij ons op kantoor te zitten. We werken nu bijvoorbeeld met een aantal mensen in India. Zij zijn niet in staat om hier naartoe te reizen, maar via de Azure omgeving kunnen we wel de zware softwarepakketten voor hen beschikbaar maken.”

Teams Bellen

Ook binnen KCI wordt zeker sinds corona meer en meer gebruik gemaakt van Teams en is men dan ook voor intern én extern bellen overgestapt op Teams Bellen. Mwata: “Voorheen gebruikten we Skype om te bellen en Teams deels voor meetings. Door nu enkel gebruik te maken van Teams hebben wij een platform voor zowel het extern bellen alsmede interne communicatie en voeren van meetings. Voor de receptie werkt het ook goed. We hebben een receptiegroep waarbij inkomende telefoontjes beantwoord kunnen worden door meerdere mensen.

KCI

Support

“We zitten nu in de supportfase. Ik ontvang goede feedback van collega’s, zeker in die eerste weken nadat we gemigreerd waren. Issues worden goed concreet en snel opgepakt. Ik heb nu we wat langer op weg zijn, wel af en toe het gevoel dat issues wat langer blijven liggen. Bij KCI stellen we hele hoge eisen, omdat als iemand een IT-issue heeft hij niet kan werken. We hebben geen werkplaats ofzo waar iemand dan even kan helpen. De computer is ons werktuig. Issues moeten snel opgelost worden. Ik zie dit als een stukje kennisopbouw van onze specifieke situatie, dus daar moet je samen even de tijd voor nemen. In basis gaat het gewoon prima en zijn ze bij WSB welwillend om feedback te ontvangen en er wat mee te doen.”

“Ik heb het gevoel dat we met WSB een verbetering hebben gekregen in de support, we zijn overgegaan van een grote en redelijk logge supportafdeling naar een flexibel, sneller reagerende supportafdeling. Dat is voor ons heel belangrijk, omdat dat zich rechtstreeks vertaald in geld. Want hoe efficiënter onze mensen zijn, hoe effectiever ze aan de projecten kunnen werken.”

– – – – – – –   Mwata Belgrave   – – – – – – –

Mwata Belgrave KCI

“Jullie hebben zeker waargemaakt wat jullie beloofd hebben.”

Aanrader

Klinkt positief. “Ja, het is wat mij betreft ook gewoon positief. Ik denk dat WSB een goede club is die bij ons past: flexibel, meedenkend en efficiënt. Qua organisatie sluiten we goed bij elkaar aan, we zijn beide organisaties die snel beslissingen kunnen nemen en snel kunnen acteren. Ik vind dat WSB zeker een aanrader is voor bedrijven die zich daarin herkennen en die behoefte hebben aan een stukje ICT Support. Jullie hebben zeker waargemaakt wat jullie beloofd hebben.”

Meer weten?

Laten we eens kennis maken. Neem contact op met Maurice.