Referentie Slurink Bunkerstations - pand Dordrecht
Terug naar het overzicht
Bedrijfssoftware

Slurink Bunkerstations

Slurink Bunkerstations heeft een netwerk van moderne bunkerpunten in heel Nederland en levert o.a. gasolie en smeerolie aan de binnenvaart en visserij. Een bunkerstation kan gezien worden als een tankstation voor schepen. Het netwerk van Slurink bestaat uit vier bunkerstations (in Dordrecht, Zaltbommel, Amsterdam en Lobith) en twee pontons in Hansweert en Vlissingen. Daarnaast biedt het familiebedrijf een groot assortiment aan scheepsartikelen zoals stuurstoelen, filters, verf, schoonmaakmaterialen en witgoed. Uit voorraad, maar ook op bestelling.

In 2012 stapte het bedrijf over naar Microsoft Dynamics NAV. Voordat men overstapte was er een complexe situatie met twee BV’s met ieder hun eigen administratie. Toen de BV’s en administraties samengevoegd werden, was dat een goede aanleiding om over te stappen op een ander ERP-systeem.

– – – – – – –   Arno Slagboom   – – – – – – –

 “Precies zoals we het gehoopt hadden en eigenlijk nog beter.”


Arno Slagboom, IT-manager bij Slurink: “De overstap naar Dynamics NAV was een goede beslissing. De software was een hele verbetering met de oude situatie, maar niet goed genoeg. Dit kwam omdat NAV 5 minder mogelijkheden heeft dan de latere versies om de diverse schermen naar de wensen van de gebruikers in te stellen. Dit werd opgelost met maatwerk, maar dat maakte updaten en upgraden lastig.”

Referentie Slurink - bunkerboot

Eerste indruk

“Tijdens de implementatie destijds werd langzaam maar zeker duidelijk dat de vorige partner niet goed aansloot bij onze bedrijfscultuur. Intussen waren er contacten ontstaan met WSB en heb ik hen uiteindelijk gebeld. Zij sloten wel goed aan bij onze bedrijfscultuur. Ze luisteren goed, doen geen vage beloftes, maken een geintje tussendoor en zijn eerlijk. Eigenlijk wat we hier ook doen. Doordat we dezelfde bedrijfscultuur hebben, was er meteen een klik. Die zo bepalende eerste indruk was goed en die indruk is niet beschaamd in de loop der jaren. Precies zoals we het gehoopt hadden en eigenlijk nog beter.”

ERP-doorkijk

WSB voerde een zogenaamde ERP-Doorkijk uit om alle processen te inventariseren en een goede begroting te maken voor een herimplementatie. Arno Slagboom: “WSB heeft de implementatie opnieuw gedaan, want in het oude NAV hadden we nogal wat maatwerk zitten. Daarnaast was het verschil tussen de oude versie NAV 5 en NAV 2015 dermate groot dat het beter was een herimplementatie te doen in plaats van twee upgrades met alle risico’s van dien.”

Referentie Slurink - winkel Dordrecht

Vooruitgang

“De overstap naar NAV 2015 is echt een vooruitgang. Updates zijn nu gemakkelijker door te voeren, gebruikers kunnen alles goed terugvinden, er zitten goede koppelingen in met Excel, een goede zoekfunctie en je kunt schermen helemaal naar je hand zetten zonder dat maatwerk nodig is. Al het oude maatwerk is ondergebracht in de branchemodules die WSB heeft ontwikkeld en geïntegreerd in de ERP software. We hebben nu een betrouwbaarder systeem. Als we vroeger met het oude systeem de kortingen voor een klant op een rijtje wilden zetten, moesten we in drie verschillende programma’s kijken. Dat werkt niet. In NAV hebben we alles netjes bij elkaar gekregen. Dat levert een hoop snelheid dus efficiëntie op.”

Samenwerking met andere IT-partners

Alhoewel WSB Solutions naast Dynamics NAV ook ICT-oplossingen aanbiedt, neemt Slurink alleen Dynamics NAV af: “Over onze huidige IT-partner zijn we heel tevreden, maar het is fijn te weten dat WSB ook verstand heeft van andere ICT-zaken. Dat praat makkelijk. Daarnaast sluit WSB met haar branchemodules niet direct aan op onze branche, maar omdat we voor onze gasolievoorraadadministratie een extern eigen gemaakt programma hebben maakt dat niet uit. Zonder dat programma aan te moeten passen hebben we het ook met de nieuwe NAV kunnen laten praten. WSB heeft daarin goed samengewerkt met de partij die deze applicatie ontwikkeld heeft.”

Aandacht

“Het draait bij ons allemaal om klantgerichtheid, daar wordt veel aandacht aan besteed. De klant centraal stellen klinkt normaal, maar uit de praktijk blijkt maar vaak genoeg dat het bij veel bedrijven lang niet om jou als klant draait. Bij WSB heb ik dat gelukkig heel anders ervaren en ons eigen doel is om dat ook bij onze klanten zo te doen. NAV helpt ons daarbij. Het helpt ons klantgericht te zijn.”

Meer weten?

Laten we eens kennis maken. Neem contact op met Maurice.