TECH TRADE

INKOOP

Efficiënt en slim inkopen

Voorraad hebben is een risico, dus wilt u uw voorraadniveaus zo laag mogelijk houden. Maar u wilt ook niet misgrijpen bij een bestelling.

“Just in time” inkoop en daarmee goed beheer van uw voorraad valt of staat met goede automatisering. Uw klanten zijn kritisch en vragen om een snelle levering tegen lage kosten en dus minder marges. Fouten bij inkoop, te hoge voorraden, winkeldochters, etcetera, kunnen uw marge in één klap doen verdampen. Laat u niet meer verrassen door vertraagde leveringen. De Artificial Intelligence van Microsoft genaamd Cortana helpt u uw toekomstige afzet te voorspellen, zodat u uw inkoopbehoefte hier nog beter op af kunt stemmen.

Transformeer van een reactief naar een proactief systeem. Met TECH TRADE heeft u direct inzicht welke (verkoop / service / productie / assemblage) orders geraakt worden. Van inkoopvoorstel, het vastleggen van prijzen en kortingen bij uw leveranciers, verwachte ontvangstdata, het inboeken van inkoopfacturen tot het zelf volledig kunnen beoordelen van uw leveranciers. Alleen met deze harde data houdt uw zicht op uw voorraad en uw kosten (en winst natuurlijk).

ERP Software Tech Trade - Inkoop

 

INKOOPFUNCTIONALITEITEN

Uitgebreid en tussentijds inkoopvoorstel

Dynamics NAV kent, als vanzelfsprekend zou je bijna zeggen, een uitgebreid inkoopvoorstel. Deze kan met vele parameters rekening houden, zoals min./max. voorraden, bestelhoeveelheden en minimum orderbedragen.

Het inkoopvoorstel zal u helpen uw voorraadniveau laag te houden en just in time te bestellen. Maar in de praktijk zien we toch dat ook bij uw klant de waan van de dag regeert en u te maken heeft met speciale en/of spoedbestellingen. Met het tussentijds inkoopvoorstel en ordergestuurde inkoop heeft u echt grip op uw voorraad, zonder dat u hier extra tijd in hoeft te steken.

TECH TRADE werkt voor u. Via uw gepersonaliseerde dashboard houdt u in de gaten waar knelpunten op kunnen treden en kunt u tijdig bijsturen. Gewijzigde leverdata van leveranciers worden automatisch op de verkooporders bijgewerkt en zijn direct inzichtelijk voor verkoop.

 


Raamcontracten

Een raamcontract biedt een kader voor een langdurige overeenkomst tussen u en uw leverancier of klant. Wanneer uw klant een zending afroept zal het systeem u erop attenderen dat er een openstaand raamcontract is en vragen of deze zending voor dit contract is. De condities die in een contract zijn vastgelegd, worden overgenomen in deze verkooporder.

Een Verkoopraamcontract wordt meestal gemaakt als uw klant grote hoeveelheden aankoopt die in meerdere kleinere zendingen moeten worden geleverd. Bijvoorbeeld als een klant een order plaatst van 1.000 eenheden en deze moeten worden geleverd met 250 eenheden per week.

Inkoopraamcontracten hebben vaak betrekking op slechts één artikel met vooraf vastgestelde leverdata. De belangrijkste reden voor het gebruik van een raamcontract is dat de ingevoerde hoeveelheden op een raamcontract niet van invloed mogen zijn op de artikelbeschikbaarheid en dus gebruikt kunnen worden als een werkblad voor controle, prognose en planningsdoeleinden.


– – – – – – –   Stephan Offermans, Inkoopmanager Euro-Index   – – – – – – –

Stephan Offermans - Euro-Index
“Naast ons personeel kunnen we ook onze klanten nu veel beter bedienen.”


Digitale communicatie (oa EDI, Inkoop factuurscanning & herkenning) optioneel

Een van de snelste quick wins en een investering die zich snel terugverdient is het automatiseren van uw inkoopfacturen. U bespaart veel tijd en facturen raken niet meer kwijt op bureaus. Fiattering gebeurt digitaal, op kantoor en onderweg, dus u weet bij wie de factuur “op z’n bureau” ligt. Bespaar opslag en tijd. En niet onbelangrijk: het geeft u veel meer inzicht in hoe u ervoor staat, want uw posities zijn direct bijgewerkt.

Electronic Data Interchange (EDI) staat voor het elektronisch uitwisselen van gegevens. Oftewel uw bestellingen, pakbonnen en facturen digitaal verwerken via een veilig en eenvoudig EDI systeem.

Leveranciersaanmaningen en -beoordelingen

Kost het u ook zoveel tijd om uw leveranciers achter de broek aan te zitten? Of doet u het helemaal niet omdat u geen inzicht heeft of dit teveel tijd kost? Met de steeds hogere eisen die klanten aan u stellen inzake leversnelheid en betrouwbaarheid is actuele informatie over uw leveranciers van groot belang. Met een druk op de knop controleert u of uw leveranciers tijdig hebben bevestigd en geleverd. Geen bevestiging? Met nog een druk op de knop maant u uw leverancier aan en iedere toezegging wordt gelogd in het systeem.

 

 

Containerregistratie

U koopt regelmatig containers met producten in? U heeft klanten in de Maritieme wereld en levert veel aan schepen? Geen probleem met TECH TRADE!

Met de Containerfunctionaliteit kunt u de inhoud van de container in NAV vastleggen. Vracht/douane documenten koppelen en met een druk op de knop ontvangsten aanmaken voor de gehele container.

Statusbeheer

Optimaliseer de controle over uw processen door op uw inkooporders (maar dit geldt ook voor verkoop en artikelen) onbeperkt statussen te kunnen definiëren met bijbehorende autorisaties per gebruiker per status. Daarnaast heeft u mogelijkheden tot het instellen van verplichte velden, waarmee u de kans op fouten in het proces kunt reduceren.

Onze pakketten

Abonnementen Tech Trade

 

Wilt u weten of TECH TRADE iets voor uw organisatie is?

Maar heeft u geen zin om gelijk een consultant over de vloer te hebben? Vul dan hiernaast de 3 velden in en Ingeborg neemt binnen 24 uur contact met u op. Niet per se om gelijk langs te komen – al doet ze dat natuurlijk ook graag 🙂 – maar voor een korte telefonische kennismaking.

Ingeborg Heystek
Adviseur ERP & CRM

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Gratis E-book

Speciaal voor u hebben we dit boekje samengesteld met vijf columns van onafhankelijk ERP-expert Guus Krabbenborg. De columns bieden u praktische oplossingen voor veel voorkomende valkuilen bij de selectie van ERP-systemen.

Download E-book

E-book ERP pakket selecteren download