INKOOPFUNCTIONALITEITEN
Voorraad hebben is een risico, dus wilt u uw voorraadniveaus zo laag mogelijk houden. Maar u wilt ook niet misgrijpen bij een bestelling.
“Just in time” inkoop en daarmee goed beheer van uw voorraad valt of staat met goede automatisering. Uw klanten zijn kritisch en vragen om een snelle levering tegen lage kosten en dus minder marges. Fouten bij inkoop, te hoge voorraden, winkeldochters, etcetera, kunnen uw marge in één klap doen verdampen. Laat u niet meer verrassen door vertraagde leveringen. De Artificial Intelligence van Microsoft genaamd Cortana helpt u uw toekomstige afzet te voorspellen, zodat u uw inkoopbehoefte hier nog beter op af kunt stemmen.
Transformeer van een reactief naar een proactief systeem. Met TECH TRADE heeft u direct inzicht welke (verkoop / service / productie / assemblage) orders geraakt worden. Van inkoopvoorstel, het vastleggen van prijzen en kortingen bij uw leveranciers, verwachte ontvangstdata, het inboeken van inkoopfacturen tot het zelf volledig kunnen beoordelen van uw leveranciers. Alleen met deze harde data houdt uw zicht op uw voorraad en uw kosten (en winst natuurlijk).
INKOOPFUNCTIONALITEITEN
Business Central kent, als vanzelfsprekend zou je bijna zeggen, een uitgebreid inkoopvoorstel. Deze kan met vele parameters rekening houden, zoals min./max. voorraden, bestelhoeveelheden en minimum orderbedragen.
Het inkoopvoorstel zal u helpen uw voorraadniveau laag te houden en just in time te bestellen. Maar in de praktijk zien we toch dat ook bij uw klant de waan van de dag regeert en u te maken heeft met speciale en/of spoedbestellingen. Met het tussentijds inkoopvoorstel en ordergestuurde inkoop heeft u echt grip op uw voorraad, zonder dat u hier extra tijd in hoeft te steken.
TECH TRADE werkt voor u. Via uw gepersonaliseerde dashboard houdt u in de gaten waar knelpunten op kunnen treden en kunt u tijdig bijsturen. Gewijzigde leverdata van leveranciers worden automatisch op de verkooporders bijgewerkt en zijn direct inzichtelijk voor verkoop.
Een raamcontract biedt een kader voor een langdurige overeenkomst tussen u en uw leverancier of klant. Wanneer uw klant een zending afroept zal het systeem u erop attenderen dat er een openstaand raamcontract is en vragen of deze zending voor dit contract is. De condities die in een contract zijn vastgelegd, worden overgenomen in deze verkooporder.
Een Verkoopraamcontract wordt meestal gemaakt als uw klant grote hoeveelheden aankoopt die in meerdere kleinere zendingen moeten worden geleverd. Bijvoorbeeld als een klant een order plaatst van 1.000 eenheden en deze moeten worden geleverd met 250 eenheden per week.
Inkoopraamcontracten hebben vaak betrekking op slechts één artikel met vooraf vastgestelde leverdata. De belangrijkste reden voor het gebruik van een raamcontract is dat de ingevoerde hoeveelheden op een raamcontract niet van invloed mogen zijn op de artikelbeschikbaarheid en dus gebruikt kunnen worden als een werkblad voor controle, prognose en planningsdoeleinden.
– – – – – – – Stephan Offermans, Inkoopmanager Euro-Index – – – – – – –
“Naast ons personeel kunnen we ook onze klanten nu veel beter bedienen.”
Een van de snelste quick wins en een investering die zich snel terugverdient is het automatiseren van uw inkoopfacturen. U bespaart veel tijd en facturen raken niet meer kwijt op bureaus. Fiattering gebeurt digitaal, op kantoor en onderweg, dus u weet bij wie de factuur “op z’n bureau” ligt. Bespaar opslag en tijd. En niet onbelangrijk: het geeft u veel meer inzicht in hoe u ervoor staat, want uw posities zijn direct bijgewerkt.
Electronic Data Interchange (EDI) staat voor het elektronisch uitwisselen van gegevens. Oftewel uw bestellingen, pakbonnen en facturen digitaal verwerken via een veilig en eenvoudig EDI systeem.
Kost het u ook zoveel tijd om uw leveranciers achter de broek aan te zitten? Of doet u het helemaal niet omdat u geen inzicht heeft of dit teveel tijd kost? Met de steeds hogere eisen die klanten aan u stellen inzake leversnelheid en betrouwbaarheid is actuele informatie over uw leveranciers van groot belang. Met een druk op de knop controleert u of uw leveranciers tijdig hebben bevestigd en geleverd. Geen bevestiging? Met nog een druk op de knop maant u uw leverancier aan en iedere toezegging wordt gelogd in het systeem.
U koopt regelmatig containers met producten in? U heeft klanten in de Maritieme wereld en levert veel aan schepen? Geen probleem met TECH TRADE!
Met de Containerfunctionaliteit kunt u de inhoud van de container in Business Central vastleggen. Vracht/douane documenten koppelen en met een druk op de knop ontvangsten aanmaken voor de gehele container.
Optimaliseer de controle over uw processen door op uw inkooporders (maar dit geldt ook voor verkoop en artikelen) onbeperkt statussen te kunnen definiëren met bijbehorende autorisaties per gebruiker per status. Daarnaast heeft u mogelijkheden tot het instellen van verplichte velden, waarmee u de kans op fouten in het proces kunt reduceren.
TECH TRADE PRO € 69,- per maand |
TECH TRADE EXTENDED € 85,- per maand |
TECH TRADE PREMIUM € 99,- per maand |
|
---|---|---|---|
Power BI rapportageset, dashboards, |
|
|
|
Reserveringen: realtime inzicht in (vrij beschikbare) voorraad |
|
|
|
Eenmalige artikelen en uitgebreide kopieerfunctionaliteit |
|
|
|
Klachtenregistratie |
|
|
|
Uitgebreid en tussentijds inkoopvoorstel |
|
|
|
Magazijndashboard met uitleverplanning |
|
|
|
Artikel- en serienummerregistratie |
|
|
|
Barcodescanning en voorraadinventarisatie |
|
|
|
Service via verkooporders |
|
|
|
Assemblage functionaliteit |
|
|
|
Financiële boekhouding incl. digitaal factureren en aanmanen |
|
|
|
IntraStat aangifte |
|
|
|
Statusbeheer (artikel/verkoop/inkoop/klant/leverancier) |
|
|
|
Delen stamgegevens incl. intercompany transacties (optie) |
|
|
|
Reserveringsmanager en uitgestelde reserveringen |
|
|
|
Automatisch herbevestigen nieuwe leverdatum |
|
|
|
Kortingsmanager en margemanager |
|
|
|
Artikelconfiguratie |
|
|
|
Vertraagde leveringen, leveranciersaanmaningen en beoordelingen |
|
|
|
Raamcontracten |
|
|
|
Uitgebreide magazijnfunctionaliteit (WMS) |
|
|
|
Gevaarlijke stoffenregistratie |
|
|
|
Service module inclusief monteurswerkbon |
|
|
|
Artikel kenmerken per servicegroep |
|
|
|
Productie, inclusief urenregistratie, meerlaagse stuklijsten |
|
|
|
Toeslagen berekenen (o.a. transport, grondstoffen) |
|
|
|
Herbevoorradingskosten instellen, vrij aanpassen van kortingen |
|
|
|
Bill of materials |
|
|
|
Containerregistratie | Groupage |
|
|
|
Projectenadministratie inclusief voorraadintegratie |
|
|
|
Maar heeft u geen zin om gelijk een consultant over de vloer te hebben? Vul dan hiernaast de 3 velden in en we nemen binnen 24 uur contact met u op. Niet per se om gelijk langs te komen – al doen we dat natuurlijk ook graag – maar voor een korte telefonische kennismaking.