TECH TRADE

VERKOOP

Klantrelaties, verkoopkansen en forecast inzichtelijk

Voor iedere organisatie begint het met Verkoop. Maar verkopen staan onder druk. Klanten zijn veeleisender: meer voor minder. Bewaking van marges is kritisch en NAV helpt u hierbij. Wilt u nog een stap verder? Dynamics 365 for Sales (het klantrelatiebeheersysteem van Microsoft) integreert met NAV. Vanzelfsprekend helpt NAV u met uw offertes en kunt u deze met een druk op de knop omzetten naar een order. De gehele communicatie rondom een offerte, inkoop en levering; van mails tot bijlagen en tekeningen kunt u eenvoudig via “Drag & Drop” op de juiste plek slepen. Met de WSB Reserveringsfunctionaliteit van TECH TRADE heeft u zodra u een order aanmaakt, realtime, visueel inzichtelijk of u op de gewenste leverdatum überhaupt wel kunt leveren of dat er actie vereist is.

ERP Software Tech Trade - Verkoop

Wilt u weten of TECH TRADE iets voor uw organisatie is?

Maar heeft u geen zin om gelijk een consultant over de vloer te hebben? Vul dan hiernaast de 3 velden in en Ingeborg neemt binnen 24 uur contact met u op. Niet per se om gelijk langs te komen – al doet ze dat natuurlijk ook graag 🙂 – maar voor een korte telefonische kennismaking.

Ingeborg Heystek
Ingeborg Heystek
Adviseur ERP & CRM

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

VERKOOPFUNCTIONALITEITEN

Reserveringsfunctionaliteit

U wilt te allen tijde realtime grip op uw logistiek? Dan kan alleen als u werkt met harde reserveringen. Met de reserveringsfunctiona-liteit kunt u bij het aanmaken van een order direct zien of er (vrij) beschikbare voorraad is voor de gewenste leverdatum (aangeduid met de kleur groen).

Is er geen beschikbare voorraad, maar arriveert er wel een inkomende goederenstroom (zoals een inkooporder/assemblage/productieorder), dan wordt deze stroom direct geclaimd voor uw order en kan verkoop dit direct zien (oranje kleur). Bij onvoldoende voorraad op de gewenste leverdatum kleurt de orderregel rood en is er actie vereist om te kunnen leveren.
Met de reserveringsmanager kunt u bepaalde spoedorders voorrang geven. Voor deze functionaliteit kunt u rollen toekennen, zodat bijvoorbeeld alleen de salesmanager prioriteit kan geven op bepaalde orders of bij bepaalde klanten. U heeft veel projecten waarbij de leveringen ver in de toekomst liggen? Dan wilt u niet dat de voorraad door deze projectorders direct wordt gereserveerd. De inzet van reserveringstermijnen zorgt ervoor dat er pas gereserveerd wordt, wanneer het daadwerkelijk nodig is.

Artikelconfiguratie

Klantspecifieke artikelen leveren komt steeds vaker voor. Maar hoe houdt je dit administratief bij? Voor iedere configuratie een nieuw artikelnummer genereren? Dat maakt rapportages lastig en ook wanneer je met e-commerce te maken hebt is dit zeker geen optie. Wanneer de prijzen aangepast moeten worden heb je al helemaal een uitdaging. Door gebruik te maken van Artikelopties, kunt u eenvoudig bepalen hoe een artikel geconfigureerd moet worden. Wat is de basisconfiguratie welke opties zijn er beschikbaar? De opties zijn zelf gebaseerd op artikelen. Wanneer deze artikelen van prijs veranderen, kunt u eenvoudig de prijs van de configuraties waar deze opties in voorkomen bijwerken.

Wanneer u een optie artikel verkoopt, zal NAV TECH TRADEu vragen een keuze te maken uit de opties. De kostprijs van de verkoopprijs worden hierbij herberekent, zodat u scherp inzichtelijk hebt wat de marge in de order is. In de communicatie naar de klant toe worden altijd de juiste opties genoemd. Ook hebben uw medewerkers de mogelijkheid om een artikel met een bepaalde configuratie in de voorraad te zoeken.

Klachtenregistratie

Steeds meer klanten eisen van hun leverancier een bepaalde kwaliteitsnorm. ISO is dan toch een veel geziene standaard. Ten behoeve van uw ISO is er een basis klachtenregistratie opgenomen.
 

Kortings- en Margemanager

Iedereen wil orders scoren, maar niet ten koste van alles. Bepaal wie marges mag aanpassen en welke minimale marge vereist is.
Met de Kortingsmanager bepaal je wie de kortingen per staffels, acties en klant- en productgroepen mag aanpassen en tot welk niveau dat mag.


– – – – – – –   Arno Slagboom, IT-manager Slurink Bunkerstations   – – – – – –

“Precies zoals we het gehoopt hadden en eigenlijk nog beter.”


Kassafunctionaliteit
(POS)

U heeft een afhaal- / winkellocatie? Geen probleem met TECH TRADE! Met de geïntegreerde kassafunctionaliteit kunt u ook dit eenvoudig afhandelen. U heeft hierbij een koppeling met de kassalade inclusief waardebonnen, tegoedbonnen en kassatellingen en kunt rapportages draaien zoals dagestaat, tellijst en registratie van lade-inhoud (denominaties).

De artikelnummers hoeft u uiteraard niet aan te slaan; de barcodes kunt u door middel van een scanner eenvoudig uitlezen.

Contante betaling door klanten is niet noodzakelijk, afrekenen kan ook door middel van het reguliere facturatieproces plaatsvinden.

 

Automatisch herbevestigen nieuwe leverdatum

Proactief uw klanten informeren in plaats van reactief? Bij de invoer van een order (waarbij de artikelen niet voorradig zijn) zijn vaak nog niet alle leverdata volledig bekend. Hiervoor moet er eerst ingekocht of geassembleerd/geproduceerd worden en moet de leverancier de order bevestigen. De planning van deze aanvullingen moet eerst bevestigd worden door de leverancier of de werkvoorbereiding. Pas dan kan er daadwerkelijk een leverdatum afgegeven worden. Het systeem weet precies op welke order(s) een verkooporder staat te wachten. Dit kunnen inkoop-, assemblage- of productieorders zijn. Zodra de bevestigingen zijn afgegeven en in het systeem zijn verwerkt kan NAV de actuele leverdatum in een gepersonaliseerde mail aan de klant bevestigen. Dit kan in een geautomatiseerd achtergrondproces gebeuren. Liever niet automatisch berichten naar klanten sturen? U kunt het ook zo inrichten dat (een deel van) de bevestigingen naar uw verkopers worden gestuurd, zodat zij kunnen beslissen hoe de klant op de hoogte wordt gebracht.

Scheepsregistratie

Met de scheepsregistratiemodules is het mogelijk eigenaren en objecten op een schip te registreren. Indien een schip van eigenaar verandert, is het mogelijk deze aan de nieuwe eigenaar te koppelen en de hele geschiedenis mee te nemen.
 

Kopieerfunctionaliteit

Nog niet toe aan E-commerce, maar wel efficiënt de bestellingen van uw klant verwerken? Met de kopieerfunctionaliteit van TECH TRADE kunt u eenvoudig bestellingen vanaf een Excel template kopiëren en in de verkooporder in NAV plakken (Ctrl C + Ctrl V). Het systeem valideert de artikelen en kan de optie geven om een nieuw product aan te maken.

Eenmalige artikelen

Met deze functionaliteit kunt u snel en eenvoudig artikelen aanmaken die slechts eenmalig/zeldzaam gebruikt worden. De artikelen staan in een separate nummerreeks wat uw bestand schoon houdt. Het voordeel versus een zogeheten “Algemeen artikel – vaak het beruchte 999 artikel” is dat uw reguliere bestand niet wordt vervuild. Sterker nog u kunt deze artikelen regelmatig opschonen door ze te verwijderen, zonder dat de historie verloren gaat. Daarnaast zijn de algemene artikelen “killing” voor uw cijfers: de ene keer verkoopt u wellicht een “boutje van een euro en de volgende keer een pomp van een paar duizend euro”. Met eenmalige artikelen blijven ook uw statistieken zuiver.

Onze pakketten

Abonnementen Tech Trade

 

Gratis E-book

Speciaal voor u hebben we dit boekje samengesteld met vijf columns van onafhankelijk ERP-expert Guus Krabbenborg. De columns bieden u praktische oplossingen voor veel voorkomende valkuilen bij de selectie van ERP-systemen.

Download E-book