Teams Bellen
Moderne werkplek

Bellen met Microsoft Teams

video teams bellen

Bellen met Teams

Microsoft Teams wordt overal gebruikt. En dan vooral om te chatten en voor online meetings.

Maar wat je misschien nog niet weet is dat je met Teams zoveel meer kan. Je kan bijvoorbeeld ook bellen via Teams. Sterker nog, Teams Bellen kan zelfs je hele telefooncentrale vervangen.

Daarom lees je er hieronder alles over en ontdek je (onder andere) dat je met Teams Bellen lagere belkosten krijgt.

(Veel) lagere belkosten

Werken vanuit 1 platform

Flexibel & schaalbaar

Minder uitval, dus: betere bereikbaarheid

Bellen met Microsoft Teams

Wat is Bellen met Teams?

Met Bellen met Teams breidt je jouw Moderne Werkplek uit met de mogelijkheid om vanuit Teams te bellen en gebeld te worden via het publieke telefonienetwerk.

Om te kunnen bellen, is een verbinding nodig met het telefonienetwerk. Daar heb je nu een telefooncentrale (of PBX) voor. In plaats daarvan installeren we een zogenaamde Teams Trunk waarmee we Microsoft Teams uitbreiden met telefooncentralefunctionaliteiten en zo het publieke telefonienetwerk integreren. De ‘ouderwetse’ telefooncentrale is dan niet meer nodig. Dat is de techniek, maar interessanter: door Microsoft Teams te koppelen met Teams Trunking profiteer je van kostenbesparingen, vooral op gesprekken tussen medewerkers (ook internationale) en heb je nooit meer last van uitval.

Alle voordelen van Teams Bellen

1. Kostenbesparingen, met name op interne (ook internationale) gesprekken, maar ook op beheer en administratiekosten voor de telefooncentrale en secretaressewerk.

2. Flexibiliteit & schaalbaarheid – snel en tijdelijke uitbreiden en krimpen.

3. Betere bereikbaarheid – zorgt voor betere klantervaringen waardoor minder klanten overstappen = minder churn.

Desgewenst geven we uw collega’s een training zodat iedereen direct optimaal gebruik maakt van Teams Bellen. Wel zo efficiënt.

4. Efficiënter samenwerken – Omdat collega’s van elkaar zien hoe ze het beste kunnen worden bereikt, worden thuiswerkers en mobiele collega’s direct op de juiste manier benaderd. Dit scheelt irritatie, zorgt voor snelle opvolging en maakt dat medewerkers prettiger werken.

5. Minder uitval – omdat de telefooncentrale in de cloud zit en het schakelpunt ermee zeer redundant is uitgevoerd, zal de centrale niet meer uitvallen. Ook niet bij updates en vervangingen.

6. Werken vanuit 1 platform – werken en bellen vanuit 1 platform met voordelen van Unified Communications (één adresboek, device- en locatie-onafhankelijk communiceren, statusinformatie).

Meer weten?

Laten we eens kennis maken. Neem contact op met Maurice.